2008-04-01 | 11:57:53

Uppdatering av Anna

Vägde mig igår, "bara för att kolla" och har gått ner ett kilo sen sist. Antagligen har jag stressat bort det, för kosthållning och motion har varit dåligt underhållet på sistone. det kan gå en hel dag utan att jag äter och sen är vi för slut för att laga mat och så blir det ett MAX-besök...ungefär...

och sås sitter jag mest herla dagarna, i telefon och försöker ordna saker. Det ska fixas jurister till bouppteckning, det ska bestämams begravningsaker, jag försöker få fram en tolk till pappas Thailändska fru osv. idag var jag nere på Fonus och valde kista, urna, kistdekoration, hur annonsen ska se ut, var begravningen ska vara osv.

Nu ska jag försöka boka en tolk och så hoppas jag att jag ska kunna gå och jobba imorgon, måste ju försöka tjäna in lite pengar också räkningarna och livet utanför "sorg-döds-och chock-bubblan" som jag befinner mig i stananr inte av.

jag är så trött och slut.

jag och maken har bestämt oss för att försöka få ordning på kosten tillsammans och för att försöka komma igång och gå lite. jag är ju fortfarande anmäld till vårruset, men har fått riktigt dålig kondition efter sista tidens sittande, och det behöver avhjälpas.

Från början var ju mitt mål att jogga hela vårruset, men jag kanske får sänka det målet lite.

mitt minus 4 kilosmål står i allafall kvar.
1 Kommentarer
Karolina:

Vi får ta och träffas lite längre fram, ses över en fika/lunch eller något och umgås.
Jag tror vi båda behöver det.

Låter bra att J vill bli delaktig i kost och motion, ju fler desto roligare!
Han kan ju gästblogga om han vill? :D

Tänker på dig!
KRAM!

2008-04-01 | 13:20:54
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)