2008-08-10 | 15:26:05

Hallå?

Det är ekande tyst här i bloggen och vi har väl tappat alla våra läsare vid det här laget, men men.
Anledningen till att jag inte viktbloggat är för att jag helt enkelt tappat både lust och motivation! Jag tappade även motivationen till att satsa ordentligt på min vikt ett tag så jag fasar inför torsdag då jag har vägning.
Sist hade jag ju gått upp så det vore ju trevligt om jag har gått ner nu, men tyvärr tror jag att jag har gått upp igen. Men, vi får väl se. På torsdag är det upp till bevis!

Min motivation till att satsa på vikten kommer smygandes tillbaka - jag börjar tänka mer och mer på operationen och till varför jag måste gå ner i vikt innan. Jag tänker på min framtid, på varför jag inte vill vara fet och fläskig längre, på kläder, på min hälsa framför allt annat.

Jag vet ju att jag innerst inne vill detta - men det blev bara så jobbigt ett tag. Så jävla jobbigt rent ut sagt. Jag orkade inte bry mig så jag bara sket i allting - och det visade ju resultat rätt fort. Nåja. Snedsteg tar vi alla och kommer ur fas, ja, även det gör vi alla. Det är bara att köra vidare - det har ju för fasen fungerat tidigare (att gå ner) så nu ska det fan funka igen!

Jag ska göra mitt bästa för att komma igång med vardagsmotion igen - cykla + gå. Och jag ska börja med att äta bättre frukostar (det har varit lite för mycket smörgås och för lite fil/gröt). Mer frukt - mindre socker. Det var ju så jag gjorde tidigare och det gav resultat - så nu kör jag igen!

Och så kanske jag ska börja mäta mig, armar, mage, lår. Är det något mer? Hur mäter man? Där man är som tjockast eller? Den som vet kan väl skicka en kommentar!

Anna - hur går det för dig?
8 Kommentarer
Cornelia Eriksson:

Jag är i alla fall kvar som läsare :-)

Jag mäter mig en gång var fjärde vecka enligt följande:

Hals

Byst

Överarm

Midja (brukar ta vid naveln så blir det samma varje gång)

Rumpa

Lår

Knä



På alla ställen utom midjan har jag försökt hitta ett sätt att mäta på samma ställe varje gång precis som naveln är ett bra riktmärke. Det är ju personligt så det är bara att testa sig fram.

Kör hårt och lycka till.

Kram och pepp

Cornelia

2008-08-10 | 15:52:34
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Emma:

Ja vid naveln är ju bra för det är så svårt att få samma mått annars. Men jag mäter både runt naveln och lite högre upp som jag räknar som "midja".

2008-08-10 | 16:43:09
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Anna:

hej, här är ytterligare en läsare som är kvar :)

2008-08-10 | 16:49:15
Karolina:

Cornelia Eriksson: Ja! Byst och rumpa! Hur kunde jag glömma det...?

Att mäta vid naveln var ett jättebra tips, tack!



Och tack för pepp! :)

Kram!



Emma: Ja, vid naveln verkar jättebra - därför måste jag mäta om nu, haha! :P



Anna: Härligt! :)

2008-08-10 | 18:12:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Mona:

Jag läser! Och vet precis hur det är när man inte är motiverad.. jag försöker (läs: tänker mycket - gör lite) att gå ner i vikt, men det händer typ inget. Möjligen kryper jag uppåt. Iaf blir man lite mer pepp av att läsa här! Ska försöka ta tag i mig själv, igen. Lycka till!

2008-08-10 | 22:51:21
Lina:

Mona: Oh ja, jag känner igen det där: tänker mycket - gör lite. Jag är så jäkla bra på att tänka och sen när jag ska göra något - ja, då blir jag som handlingsförlamad! :/

Hoppas att det ändrar sig för dig också - göra mycket - tänka lite! :)

2008-08-11 | 07:06:41
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anne:

jag är kvar! Och här är det också dåligt med motivationen. Harvar på samma ställe som för ett halvår sen. Inte upp, men inte ner heller. Nu får det bli nya tag.

2008-08-11 | 08:37:16
URL: http://annesfood.blogspot.com
Lina:

Anne: Jag tror det är någonting med hösten... Hösten var nämligen en sporre för mig tidigare till att börja med viktresan. Konstigt.

Nya tag som sagt! :)

2008-08-11 | 10:52:12
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)