2008-08-28 | 14:24:58

Kom igen nu dåååå!

Vet ni hur trött jag är på att vänta på denna operation?
Nu har jag stått i kö i 1 år och snart 8 månader. Det är lång tid. (Och om någon från Viktop är här och läser så ja, jag vet att det finns många andra som väntat ännu längre.)
Först all denna väntan på informationsmötet - det tog 1 år. Sen prövoåret, då man ska visa en nedåtgående viktkurva. Det var ju här kirurgen var lite ful i munnen och sa "vi har ändrat det nu från 1 år till 6 månader eftersom det blir sån lång väntan annars". Heh. Och sen ska man vänta på tiden för att träffa honom - förvisso gör man ju det under prövoåret, men ändå. Och det här med vårdgarantin verkar inte vara något man kan ta till - om man läser på Viktop så kan man åberopa vårdgarantin efter att man blivit godkänd för operation. Men det är bara det att har man väl blivit godkänd för operation, ja, då verkar det gå i rasande fart där uppe i Falun?!
Har slängt ut en fråga på forumet om köstatus och vårdgaranti, får hoppas att någon svarar eller vet mer innan jag eventuellt ringer dit och frågar.

Jag visste innan jag beslutade mig för en operation att det var långa köer och Dalarna är väl värst av alla. Surt. Och jag har tagit tillvara på tiden bra hittills tycker jag, genom att gå ner i vikt och lusläsa forumet samt länkar och böcker. Så det är väl inte så konstigt att man till slut bara blir så trött på all väntan hela tiden...

Tänk om man ändå hade ca 100 000:- till övers... jag hade valt privat operation direkt. Inte en tvekan om saken. Jag är så innerligt trött på att vara tjock, fet och fläskig. Jag är så innerligt trött på att se mitt feta jag i spegeln varje dag.

Att jag har PMS just i skrivande stund kanske påverkar inlägget, eller ja, det är väl bidragande orsak till min irritation över väntan och köer.
Tycker att kirurgen kunde vara ärlig från början och säga att man får vänta i minst 1 år från informationsmötet så att man vet. (Jag visste ju det från början, men alla andra då?)

Slutsats: Jag vill bara att det ska hända något. Nu.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)