2008-12-14 | 14:58:58

Annas helg

känns som att det bara blir mer och mer klart att jag måste gå till vårdcentralen....eller vad sägs om att åka och hälsa på makens farmor, åka på julmarknad, fika , handla lite och sen vara så slut att man sommnar i farmorns soffa....jag var så mörk unde rögonen sen så att hon frågade om jag målat mig under ögonen, jag trodde att det kanske var mascara och försökte tvätta bort det, men det gick inte : D


Vi hade i allafall trevligt igår, men det gick verkligen över min gräns när det gäller mat, jag åt nästan mina dagliga points gånger två... hade sparat points som tur var så att jag "bara" gick det tillåtna med 5,5 points och de tänkte jag försöka snåla in på idag som kompensation, men ändå, kroppen kände också att det blev för mycket, jag mådde rejält illa när jag gick och la mig sen. Det mesta av dagen gick bra, men medan jag sov passade farmorn på att laga riktigt mycket mat, så jag vaknade upp till ett helt julbord och hade inte styrkan att tacka nej. men det var god mat, jag njöt av varje tugga i allafall :D


och jag bakade i fredags, eller....vi bakade. Vi bakade Äppel- och kanelmuffins från familjekokboken 2  och apelsinscones från en annan viktväktarkokbok som jag intye hittar länk till. Vågar inte lägga ut recepten här, men ni kan ju gå till bibblan och kika vet ja!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)