2008-12-16 | 09:34:35

Doktorsguiden

Å nu är jag nervös, jag hatar att gå till läkare. jag är en sån som verkligen inte går i onödan, vilket leder till att jag nästan alltid har hamnat på vårdcentraler etc när läget varit akut och jag mått så dåligt att min man eller mamma tvingat mig. men nu har jag beställt tid i aalfall på eget bevåg (fast efter lite tjat från diverse håll : ) ). jag gillar inte att gå till läkare när jag är smal heller, men nu känns det ännu värre, för jag är alltid så rädd att de ska se till vikten först och sen koppla alla problem till den, så att man inte får den hjälp man behöver mest. men nu kan jag i allafall säga att jag är med i viktväktarna, så det känns skönt, och den allara värsta tröttheten har faktiskt kommit EFTER det att jag gått med, så det så. jag lever bättre än på väldigt länge, så det bör inte vara min livsstil som orsakar problemet. har i allafall kollat in min läkare på doktorsguiden och han verkar ha fått ganska bra omdöme, runt 5,1 i snitt, så man får väl hålla tummarna och hoppas! å andra sidan hade gamla läkare jag haft som inte varit så bra, fått lika bra betyg av andra, men man får väl hoppas att det beror på att de förbättrat sig : )

En roluig sak som de brukar säga på tv-program är att man alltid ska konsultera läkare innan man börjar träna eller äta efter någon diet... jag tycker att det är lite kul för att det är aldrig någon som råder en att söka läkare innan man börjar slappa och äta dålig...

det är så löjligt att jag blir nervös av att gå till doktorn, överlag har jag faktiskt haft mest trevliga och bra läkare i mitt liv
2 Kommentarer
Lina:

Lycka till idag! :)

2008-12-16 | 11:17:31
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Tack, det gick över förväntan!

2008-12-16 | 12:10:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)