2008-12-08 | 07:46:59

Fick beröm

om det tycks att jag bara sprutar ur mig inlägg nu på morgonen så är det dels pga kaffet jag druckit och dels för att jag ska försöka hålla mig härifrån under dagen och istället helt och fullt koncentrera mig på min uppsats.


Ville bara berätta att jag vid lördagsens julbord fick beröm av min morbrors sambo för att hon tyckte att jag var duktig som höll på med viktväktarna (mamma skvallrade tydligen)  och hon sa att det syntes att jag gått ner. Och med tanke på att jag nog inte träffat henne sen förra julbordet 2007 så kanske det syns, har ju gått ner en del sen dess. Själv tycker jag inte att det syns någonting. och så kan jag ju berätta att mina tighta byxor inte var lika tighta i midjan som de tidigare varit, och klänningen jag hade på mig till satt lösare än innan så lite har det kanske hänt ändå. Ska be maken hjälpa mig att mäta någon dag så kan man jämföra med måtten som togs när jag precis blivit viktväktarmedlem, om jag kan hitta dem.


men är det bara jag som blir lite generad av att prata vikt med folk, i alalfall folk man inte känner så mycket...
1 Kommentarer
Lina:

I början tyckte jag att det var jobbigt att prata om min vikt - nu när jag har tjatat om min vikt i ett år till föräldrar, dig, bloggen, mina coacher och sköterskan - ja, då blir det till slut tråkigt och tjatigt... :D Fast samtidigt roligt, för jag är ju stolt över mig själv (och dig!) att jag lyckats gå ner så pass som jag gjort! :)

2008-12-08 | 08:22:08
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)