2008-12-23 | 09:07:25

Julegrisen Anna

och lagom till jul börjar jag samla på mig vatten och svälla som en riktigt fin och stinn julegris, att vara tjock är en sak, men att vara totalsvullen när det känns som att man ska spränga sömmarna i sina kläder är inte kul, vägde mig imorse och hade gått upp två kilo sen för två dagar sen (detta behöver du inte justera, lina, det är som sagt bara pms-vikt)Funderar på att ta nån månad senare och väga mig varje dag bara för att se hur vikten förändras under månadens gång, skulle vara intressant. Har även funderat på att göra det under en vanlig dag, typ en gång i timmen, bara för att se vad som händer med vikten under en dag. men det får bli sen i så fall. Nästa år ska jag verkloigen ta tag i ndet här med PMS:en, har gjort stora framsteg redan i år, men det kan bli bättre. jag kan bortse ifrån att brösten förvandlas till onda bowlingklot, att huden växlar mellan acneland och öken och att håret beter sig som att det levde ett eget liv på någon annans huvud, men humöret och svullnaden måste mildras!
2 Kommentarer
Lina:

Jag vet hur det känns... jag har inte haft mens på 60 dagar så min mage är som en julgris som har ätit en julgris... haha. Usch.

Prova att köpa vattendrivande på Hälsokost, dom kanske fungerar och lindrar lite?

Jag har tänkt prova dem men inte kommit mig för.



Kram!

2008-12-23 | 10:08:27
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

60 dagar????? Din stackare, jag föreställer mig att spänningen i kroppen bara byggs på och byggs på... har också funderat på det, har maskroste hemma, så jag ska nog försöka med det först, ska tydligen ha en urindrivand effekt

2008-12-23 | 12:13:20
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)