2008-12-15 | 19:37:35

Sugen på pizza...

...men eftersom jag är

a) fattig
b) flottig i håret
c) oduschad

och

d) smart (hallå, meningen är jag ska ner i vikt, inte upp!)

så blir det ingen pizza. Istället kokade jag risgrynsgröt. Från scratch.
Det var inte igår!
Jag kokar risgrynsgröt en gång om året och det är till jul. I år blev det visst två gånger. Men det är riktigt jäkla gott och mättar länge. Nackdelen är att det tar lång tid, kräver passning och bränner fast i botten på kastrullen.

Oh, well.

Så imorgon får jag grötfrukost. Mysigt!
5 Kommentarer
camilla:

jag är sjukt sugen på godis. jag går på diet min första dag. haha så ni är duktiga som orkar!

2008-12-15 | 19:55:22
URL: http://nykropp2009.blogspot.com
Stefan W:

Heej :) Besök gärna min helt nya blogg! Jag är en 19-årig kille från Göteborg som nyss börjat blogga och har redan MASSOR av trogna läsare!



Bli en av dom du med! :D

2008-12-15 | 20:00:33
URL: http://stefanweei.blogg.se/
m:

Hehe, igenkänningsfaktorn är hög!

2008-12-15 | 20:17:03
Anna:

mmmm vad gott! har aldrig gjort risgrynsgröt själv från början, kanske man skiulle pröva någon gång...när man blivit mindre lat :D

2008-12-15 | 20:19:15
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/index.html
Anna:

och vad duktig du är som stod emot pizzan, själv mölade jag i mig två knäck och 1 msk russin idag i ett akut sötsug, men jag lyckades passa in det i mina points så...

2008-12-15 | 20:20:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)