2008-12-16 | 11:20:37

tagit prover

nu har jag varit hos doktorn och jag måste säga att han var oerhört trevlig och tog mig verkligen på allvar, jätteskönt! Blev skickad till provtagningen där de tog 6 rör med blod och nu är det bara att vänta på brev med  resultatet. jag håller tummarna för järnbrist, för det kan man ju fixa med hjälp av kost och tillskott. värre är om de inte hittar någonting för då är man ju tillbaka på ruta ett igen. vill bara på en gång säga att det inte är säkert att jag kommer att redovisa svaret här i bloggen, kan ju vara något man vill hålla privat också.


Hade en pinsam stund med brevbäraren i trappen, jag skulle precis till att gå ut när breven började komma, då ville jag inte gärna öppna dörren utan väntade tills han gått vidare. som bonus stod han och kämpade jäätelänge med ett tjockt kuvert som inte gick in i inkastet, så det lämnade han instucket i inkastet. när han gått upp för trappan skyndade jag mig ut, men vem kommer inte ner för trappan igen när jag står där ochs liter ur kluvertet ur inkastet...

varför känns sånt så pinsamt?


Det var för övrigt en mjukdjursapa i kuvertet, jag har gått och blivit apfadder på gamla dar!
1 Kommentarer
Lina:

Hahaha, typisk grej som jag också gör... En gång hade brevbäraren tryckt ner ett tjockt paket i mitt postfack (ett sånt där postfack som alla har med egen nyckel) och givetvis får jag inte ut fanskapet! Vem jagar ifatt brevbäraren? Jo, jag! :D Vad fan, han har väl kunnat lämna en avi "brevet är för stort för att delas ut"...



Hoppas att det inte är något allvarligt nu med blodproverna, utan hederlig men ack så trist järnbrist.



Kram!

2008-12-16 | 13:25:40
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)