2008-12-14 | 15:06:12

Vi kör en dagens

Frukost: Grovt bröd, någon rågsiktskaka tror jag + kaffe (Zoégas julkaffe, mmm!) med mjölk
Mellanmål: -
Lunch: Kycklingfilé, ris, majs & sås
Mellanmål/Fika: Kaffe med mjölk, mandariner och troligtvis en lussebulle
Middag/Kvällsmål: Omelett kanske, eller varma koppen + smörgås & frukt
Motion: Långpromenad på 1 ½ timme

Kommentar: Vi (jag & mamma) tog en långpromenad idag men det var inte det lättaste då det var snorhalt ute. Jag kan säga som så att jag känner mig gammal för min vänstra höft och mitt vänstra lårben gör så jävla ont! Jag fattar inte vad jag gjorde, men efter halva promenaden så bara skär det i hela höften och lårbenet. Omedvetet har jag väl spänt mig kanske? Lite vila på det så är jag i kalasform imorgon...
Förutom smärtan så var det riktigt skönt att gå en långpromenad. Har ju fan inte rört ordentligt på mig på flera veckor... och med all PMS-vikt som fortfarande sitter fast i kroppen (hormonfelshelvete!) så var det skönt att få känna kroppen arbeta.

Ha en skön tredje advent!
2 Kommentarer
Anna:

vad duktigt med promenaden!!!!

2008-12-14 | 15:28:00
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/index.html
Lina:

Anna: Jaa, men min höft gör fortfarande ont... jävla pensionärshöft! :(

2008-12-15 | 14:29:38
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)