2008-02-06 | 19:26:14

Dagens

Jag är lite dålig på att blogga just nu... det blir bättre snart.
Det går inte så bra motionsmässigt just nu.
Och det beror på isgata + regn ute = bad kombo samt noll motivation. Jag hoppas att den återkommer inom kort.
Matmässigt då? Jo... det går okej.
Jag har fruktansvärd PMS och ärligt talat, jag lider varje gång... det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag var född man eller kunde slita ut livmodern...

Dagens frukost: 1 banan + kaffe med mjölk.
Dagens lunch: Ugnsfalu, dinkelpasta, knäckebröd, mjölk.
Mellis/fika: 1 kanelbulle, 1 sockerkaksbit + kaffe med mjölk. (Mammas nybakade bullar...)
Kvällis: Fullkornssmörgås med ost & paprika, mjölk mixad med hallon.
7 Kommentarer
Emma:

Du får ladda hem nå träningsprogram som du kan köra inomhus :) Jag har pilates och core som jag har kört - man väsnas ju inte iaf :P

2008-02-06 | 20:34:21
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Karolina:

Emma: Ja, jag får nog göra det. :)
*skrattar* ...man ska ju tänka på grannarna!

2008-02-06 | 21:40:19
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
M.:

Åh, promenader är ett gissel, funkar aldrig för mig. Jag tar mig inte i väg om jag inte har sällskap eller har något ärende. Trist att gå också.. föredrar nog gym, men det kan ju vara drygt och omständigt och pinsamt i stället, och dessutom svårt att få att gå i hop med vardagen i bland. Kostsamt också.

2008-02-07 | 07:51:26
Karolina:

M.: Nej, det gör inte jag heller.
Jag har mamma som sällskap - och promenerar väldigt få gånger själv, det beror på om jag har ett ärende eller så.
Gym funkar inte alls för mig, bara jobbigt och ångestladdat. Och alldeles för dyrt. :(

2008-02-07 | 12:55:42
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

jag gillar både promenader och gym. Bäst var när jag bodde hemma för då bodde vi granne med mitt gym och jag vågade ta långa promenader ensam elelr så hade man karolina eller någon annan i närheten som man kunde promenera med.

2008-02-07 | 14:54:14
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se
Shopping Bitch:

Tack för kommentarerna och upplysningen om "fetmaoperationer".
Jag har en hund så jag får min dagliga motion vare sig jag vill eller ej. Han har väldigt stark vilja ;-)

2008-02-07 | 15:08:37
URL: http://www.metrobloggen.se/shoptilyoudrop
Anna:

karolina: Det är jag som lämnat en kommentar på Shopping Bitch blogg om du undrar.

Shopping Bitch: ja en hund är ju aldrig fel som promenadmotivation, de är inte lika lätta att övertala med "det regnar ju" som jag är :D

2008-02-08 | 15:44:14
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)