2008-02-18 | 11:46:38

komma tillbaka

Nu börjar arbetet med att komma tillbaka till stället i livet där man mår bra igen. Det lär ta lång tid. Mycket lång tid. Och det får ta den tid det tar, man tjänar inget på att stressa fram, även om allt är väldigt stressigt just nu. Mycket ska fixas.

När man väl har tagit sig för att äta, har det blivit mycket skräpmat + fika med olika tillbehör och godis under den senaste veckan vilket har resulterat i att min kropp mått ännu sämre, magen har varit som en ömmande ballong. Motionen har bestått i att leka med barn. Sömnen har det blivit dåligt med, man ser själv hur sliten man ser ut i ansiktet.

jag har inte vägt mig, men gissar på att jag har gått upp, det känns så. Ska väl ta tag i det och väga mig också någon dag, men det får nog bli i slutet av veckan, söndag kanske, för jag har så mycket att göra just nu. Det är inte det viktigaste heller när det gäller kroppen i dagsläget, det viktigaste är att komma igång och äta ordentlig mat regelbundet, att dricka vatten, att komma ifrån det nyväckta sockersuget som ligger och drar i en igen, att få till det med sömnen och även få tillfällen att röra på sig och att koppla av. kroppen behöver näring och vila och lyckoendorfiner istället för stress. jag tror fortfarande fullt och fast på att själens sår läker bättre och mer bekvämt i en kropp som mår bra. men att leda sig själv dit är inte så lätt det heller.

jag vill inte lämna ut någon annan det är därför jag bara skriver om hur JAG mår här. men jag tänker på de andra konstant och alltid. om jag mår så här dåligt, hur ska då de inte må? det är tur att man har varandra, man ska vara rädd om sina medmänniskor och älsklingar.
3 Kommentarer
Karolina:

Kram!

2008-02-18 | 12:21:28
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
M.:

Tycker du har gjort det bra nog! Klandra dig inte om du gått upp. Mår man inte så bra kan det vara svårt att koncentrera sig på hur man ska äta hela tiden.. speciellt om man han viktigare saker att tänka på.

2008-02-20 | 23:03:32
Anna:

M: nej det är sant, man får välja sina strider ibland om man ska orka med allt som livet serverar en : )

2008-03-13 | 16:11:44
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)