2008-02-05 | 16:00:38

Ta hand om sig

När allting omkring en rasar och man varken vet ut elelr in, när man är ledsen och när man inte orkar tänka på att äta, träna, sova osv så tror jag att det är precis det man måste försöka göra i allafall. Vissa saker kan man inte påverka. jag kan inte påverka omständigheterna runt det som händer i mitt liv just nu. Allt jag kan göra är att ringa en massa samtal och vänta vid telefonen. jag kan dela med mig av information jag har. jag kan ta reda på fakta. men jag kan inte påverka utgången.

jag skulle ljuga om jag sa att jag bara sitter och accepterar. jasg gråter en hel del också. och oroar mig. jag skriver iten på uppsatsen fast jag borde. jag har koncentrationssvårigheter och svårt att sova. och jag känner mig så liten. jag kan inte kontrollera och bestämma hur jag ska känna, det komemr ju naturligt.

men efter att ha ätit dåligt i några dagar, inte tränat osv så har jag hunnit tänka mycket på vad jag kan göra för mig själv och för att jag ska må bättre.

jag har kommit fram till att det misnata jag kan göra för mig själv är att i alalfall försöka ta hand om mig.

Sova en stund när tillfälle ges även om det inte blir på natten. äta riktig bra mat även om jag injte är hungrig. och försöka träna och hålla igång kroppen och få mig en nypa frisk luft emellanåt.

så idag har jag sovit hela 7 timmar (från 4-tiden i natt till runt 11 på förmiddagen), jag har ätit lunch (lättvarmkorv med grovt bröd, senap, ketschup och råkostsallad), jag har druckit vatten och jag har tränat 2x15 minuter på crosstrainern och jag har kommit ihåg att dricka vatten. Den friska luften kanske får maka på sig idag till förmån för en välbehövlig städning, har man ordning omrking sig brukar man också må lite bättre.

jag ska försöka hålla mina må-bra-punkter så gott det går:

* Bra mat
*Drick vatten
*Sömn/vila
*Motion
*Frisk luft


Förhoppningsvis får jag tillbaka lite krafter och kan ta tag i uppsatsarbetet igen.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)