2008-01-24 | 21:04:46

Äh!

Det är inte bara Anna som har en dålig dag.
Min dag började väl okej, men humöret sänktes allt mer eftersom. Först strul med utvärderingen av min kurs, men tack vare rekordsnabb support (5 minuter!!!) så ordnade det sig. Tror jag. Ja. Och så min mobil då. Tack. Så. Jävla. Mycket. Tur i oturen att jag får låna mammas mobil tillfälligt.
Så det blir bye bye till crosstrainern och hejsan svejsan till en ny mobil. I guess.

Motionsmässigt - ingenting idag, ja, förutom gå i trappor. Men jag skyller på is och slask - jag tänker fan inte bryta av mig några fötter bara för att jag vill röra mig. Det är en dag imorgon också, och så har vi lördag och söndag kvar.

Matmässigt - helt okej.
Fullkornssmörgåsar till frukost med mager ost & paprika + kaffe, mellanmålsfrukten åt jag aldrig och till lunch blev det omelett med champinjoner. Till fikat blev det kaffe + viktväktarmuffin med torkade aprikoser (supergott!). Till "kvällsmål" blev det en fralla med sallad, ost, paprika och tomat och lite mjölk. Och nu tog jag två rutor av Marabou Premium Dark Mint (dom där små 30 g förpackningarna). Goood! Och mörk choklad är nyttigt. :)

Var och handlade lite idag också, men har hamnat i något "saknar inspiration"-fack.
Jag vet inte alls vad jag vill äta, känner ingen lust att laga mat och vara kreativ. Jag har kunskapen, kokböcker - men, jag vill liksom inte. Får försöka ändå. Tänker inte falla dit för den enkla lösningen pizza. No way.

Nåja. Äh! Det löser sig väl.

Nu: slappa.
5 Kommentarer
Anna:

trist att du också hade en bottendag! men imorgon blir dagen bättre för oss båda. varför inte laga viktväktar-pizza föresten? nästan som att falla för frestelsen men ändå inte ta den lätta vägen : )

2008-01-24 | 23:22:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Karolina:

Anna: Jag har gjort VV-pizza tidigare och den är hur god som helst, så det var ett bra förslag! Tänkte inte på det... :)
Vi får se vad det blir!

2008-01-25 | 08:24:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

Jag tror att jag också har gjort det. Om inte anant har jag köpt deras färdiga och den är också jättegod. Om vi piggnar till lite i helgen så kanske jag ska verka för att det blir lite hemgjord pizza på bordet här. Fast jag ska jobba också, så vi får se hur mycket jag orkar med :D

2008-01-25 | 08:59:39
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Jag tycker det är rätt schysst att göra "pizza" på tortillabröd. Tror inte de kostar så mycket kalorier heller :) Snabbt och lätt :)

2008-01-25 | 10:00:42
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Karolina:

Anna: Ja, deras köpta funkar också finfint - har testat den en gång och den var god. :)

***

Emma: Ja, tortillapizza är ju sååå gott! Och enkelt. Det är just att det går så snabbt att göra som är det fiffiga - inget degklet, ingen jäsning, ingen disk. :P

2008-01-25 | 10:58:39
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)