2008-01-11 | 12:39:14

B-vitamin och äppelcidervinäger

Jag lyckades stå emot godissuget igår genom att äta en morot, sen borsta tänderna och gå och lägga mig .Imorgon måste jag nog ha något götte i allafall, ananrs så tror jag risken är stor att det urartar någon annan dag, då är det bättre att planera innan och äta götte under kontrollerade former! :D Suget igår sattes igång bara av att jag såg en tom paradisask från i julas som jag sparat för att lägga ner lite småjulsaker i. Det räckte med det. ska nog ta reda på lite mer om sånt som triggar sötsuget och blogga om det någon dag, kan ju vara bra för fler än mig att veta.

Idag verkar det blåsa mycket ute, men solen är framme och det är riktigt LJUST ute så jag ska ta och gå ut en stund nu innan jag äter lunch dagens endorfininjektion!

Maten idag kommer att se ut som följande

Frukost: Kallt mjölk med en skvätt kallt kaffe i, Fullkornsbröd med lite yoghurtsmör och Gul paprika och Purjolök på.
Lunch: sushi (inköpt igår på coop)
Middag: lättvarmkorv med grovt korvbröd, lite senap och ketschup, finhackad färsk gurka/purjo/paprika
Mellanmål: Troligtvis äpplen och morötter


Dessutom äter jag b-vitamintillskott varje dag, har fått för mig att det hjälper mig mot PMS, jag tror att det även hjälper mitt hår att växa, tycker att det blivit väldigt långt på sista tiden. jag märker i allafall att jag mår bättre när jag tar det. och så dricker jag vatten med lite äppelcidervinäger i, det sägs hjälpa blodsockret att hålla sig på en jämnare nivå och så innehåller det tydligen en massa braheter.

2 Kommentarer
Karolina:

Haha, jag läste endorfinerektion...! :D
Var bara tvungen att skriva det... *fnissar*

2008-01-11 | 14:00:32
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

haha :D ja man frå extra endorfinutsöndring av en sån också :D

2008-01-11 | 16:07:42
URL: http://bockstenskvinnan.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)