2008-01-10 | 19:44:38

Blod, svett och tårar (ja, nästan...)

Åh, vilken dag.

Blod: trasade sönder nagelbandet på höger långfinger. Otroligt oskönt.
Svett: jag har storstädat som en toka, dansat med min dammsugare och bränt kalorier som aldrig för. Heja mig!
Tårar: ja, nästan. Brände mig på en glödlampa. Inte visste jag att en del glödlampor blev heta som lava!?

Nästa vecka ska jag undersöka möjligheten att få träna vattengympa med överviktsgrupp.
Gick ju i en sån grupp för runt ett år sedan, och märkte en klar skillnad i muskler och kondition. Hoppas bara att överviktsgruppen finns kvar...

Sen har jag även testat matvete! Ahhh, så gott!
Kokade mitt i grönsaksbuljong och åt tillsammans med den pointsfria soppan. Mums! Jag kommer definitivt att äta det igen. Mättande var det också. Suveränt.

Nu: avslappningsövningar.
Snart: dusch + peeling + inpackning. Vardagslyx.
Senare: Seinfeld.
3 Kommentarer
Emma:

Haha! Dansa med dammsugaren kanske man skulle göra oftare ;D

2008-01-11 | 08:23:16
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anna:

Ska testa ditt sätt att äta matvete på också! haha, vi börjar bli matvetefrälsta, vi komemr att missionera runt och sjunga matvetets lov :D

2008-01-11 | 12:09:43
URL: http://bockstenskvinnan.bloggspace.se/
Karolina:

Emma: Det är väldigt effektivt att dansa med dammsugaren - en vanlig vals bränner förvisso inte lika mycket kalorier som en limbo (= dammsuga lister, typ)... ;D

*
*
*

Anna: Ja, gör det! :)
Det är ju helt sjuuuukt gott. Haha! I så fall joinar jag er, eller blir erat största fan! :D

2008-01-11 | 16:24:44
URL: http://linasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)