2008-01-29 | 23:15:43

Deceptively Delicious

Idag blev en stilla dag i hemmet med värktabletter och varm vetekudde. Oproduktivitet i högsta grad, men jag har fötts till kvinna så det är som det är. Får se till att försöka vara dubbelt alert imorgon, är faktiskt supersugen på att färdigställa teorikapitlet på min uppsats och gå vidare med undersökningsdelen. undersökningen är färdig och ligger redo att tolkas av min skäpta fiskmatade hjärna :D En bra sak allting medförde var att jag råkade titta opå oprah och det handlade om mat och jag blev tipsad om en kokbok som verkade intressant Deceptively Delicious av Jessica seinfeldt. boken (och Oprahs program) innehåller egentligen recept på hur man smyger in grönsaker i maten för att lura sina barn att äta dem, och jag har ju inga barn,men recepten såg väldigt goda ut, och de var tydligen både nyttiga och fettsnåla också, är ju inte fy skam att lura sig själv att man äter vanlig chokladkaka och så är det egentligen en kakak full med spenat! Jag blev sugen på att testa. men boken kostar ju en del, så det får vänta till någon annan gång. Några recept ligger tydligen på HÄR nätet i allafall, så man kan ju testa dem i första hand och köpa boken om man gillar dem och när man spanat in om de verkligen är så nyttiga.

Matmässigt blev dagen ingen direkt katastrof, men kanske inte helt bra heller, men med de knappa resurser skafferi och kylskåp bjöd på tycker jag ändå att jag fick till det ganska bra och min man lyckades trolla fram en utsökt middag + efterätt!!!

Frukost: Dinkelbröd med keso och skinka, apelsin

Lunch: havrepuffar med lättmjölk, två apelsiner

Middag: Stekt rödspätta med matvete och råkostsallad, lite tomatpurée till så att det inte skulle bli så torrt.

Efterätt: varma bär med banan och lite kakao strösslat över(mumsigt)

Mellanmål: en miljon apelsiner...eller kanske inte fullt så många men säkert någon eller ett par till.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)