2008-01-08 | 08:45:49

En vecka utan godis

Idag har jag levt en hel vecka utan godis/fikabröd. Det enda i den vägen som slunkit ner är väl den där hemgjorda yoghurtglassen och så en msk cashewnötter (varav hälften var som krydda på maten). jag har inte heller druckit särskilt mycket läsk, har inte direkt fört bok, men vad jag minns så har det blivit högst 2 glas (lightläsk, jag dricker oftast det eftersom min man är diabetiker). Istället har det blivit mer frukt och vatten. Jag vet att det är socker i frukt också, men man får i allafall lite mer nyttigheter på köpet med frukt som inte finns i godis. Det är lite roligt att det tillverkas godis med fruktsmak och att man köper och äter det när man egentligen likagärna skulle kunna köpa frukten istället...

fast jag skulel ljuga om jag sa att jag inte är sugen. bara genom att skriva det här inlägget triggade jag igång ett sug. Men jag ska snart äta frukost så jag hoppas att det går över. Men jag är i alafall stolt över mig själv.

jag tror att jag ska återinföra lördagsgodiset i mitt liv. När jag var liten så fanns det bara en möjlighet att få äta godis (om det inte var jul eller påsk) och det var när det var lördag. och då åt man inte överdrivet mycket godis heller, man fick en lite godispåse och den åt man. på den tiden existerade det inga åka i väg kl tolv på natten till statoil för att köpa mer godis utan var godiset slut så var det slut och man fick vackert vänta till nästa lördag för att få mer.

Vi får se hur jag gör på lördag, kan jag låta bli då också så är det ju bra, men det ska inte gå till överdrift heller. Funderar på att börja tillverka mitt genet godis, då vet man ju vad som är i och slipper en massa onödiga färgämnen och annt konstigt.

Men nu måste jag sluta att skriva om godis, för jag blir bara sugnare och sugnare. Nu ska det bli vällingfrukost istället, och så fort det är helt ljust ute ska jag gå ut och gå en stund, resten av dagen blir en riktigt mysig pluggdag, funderar på att sätta mig i badet med "På spaning efter en Europeisk identitet" för att se om den är något för min uppsats.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)