2008-01-10 | 13:39:35

Endorfiner

Är hemma igen efter att ha varit ut på en snabb promenad, samma väg som i tisdags, fast den här gången tror jag den tog ca 20 minuter, men nu var det barmark, förra gången slask. Skriver tror, för jag tittade på klockan innan jag gick, men sen blev jag uppehållen några minuter i trappen av  några Jehovas vittnen som var ute på en värvarrunda (jag sa artigt att jag inte var intresserad och de respekterade det). men ungefär 290 minuter tog den nog i allafall. Jag gick fort, så jag belv riktigt svettig. Och GLAD. Promenader sätter verkligen fart på endorfinerna.

När jag var yngre tror jag att jag självmedicinerade deppighet med promenader (och träning överhuvudtaget, jag gymmade också). Ett tag promenerade jag väldigt mycket, kunde ge mig ut själv på kvällen vid nio-tiden och bara gå i 40 minuter det fortaste jag kunde, för att jag kände hur rastlöshet och ledsamhet bara rev i kroppen och jag behövde få det ur mig. numera går jag helst inte ens från bussen själv när det är mörkt ute, kändes trygagre där jag bodde förut, här där jag bor nu händer det saker lite då och då, rån och våldtäkter, misshandel och till och med några mord har det varit de fem åren jag bott här. Egentligen är jag nog överdrivet rädd och försiktig, det måste jag på något sätt få bort.

Nu borde snart min crosstrainer komma. ja det är sant, Karolinas våta dröm ska bli min smala lycka. Det är en 25-årspresent från maken (jag fyllde i augusti förra året, men pga olika omständigheter så har crosstrainern inte blivit av förräns nu, och av en slump blev det Karolinas önskedröm till crosstrainer, hur kan läsas i min kommentar på Karros våta dröm-inlägg). Jag har aldrig använt en sån förut, så jag hoppas att det ska gå bra. har haft en träningcykel tidigare, men den gick sönder i våras och gick inte att laga och jag blev jätteldesen för det, för det är så skönt att köra ett pass hemam framför tv:n och genom det bara ge sig sjäv en massa pigghet och gott humör.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)