2008-01-11 | 16:32:25

Ett träningsminne

När jag var ute och gick funderade jag över träningsminnen, vilka bra träningsminnen man hade och så. Och jag minns en sommar, jag är inte riktigt säker på när, men jag tror att det kan ha varit 99. jag och min kompis Jenny satsade på träning den sommaren. Vi hade sommarjobb varsin period, jag första delen av sommaren, hon andra delen (3 veckor var). Varje morgon innan någon av oss skulle gå och jobba sågs vi och gick en promenad och oftast sågs vi på kvällarna för en långpromenad också. De veckor när hon jobbade men inte jag, gick jag ofta en extra promenad mitt på dagen också, ibland blev det en väldigt lång promenad, flera vändor fram och tillbaka mellan Avesta och Krylbo medan jag ihärdigt klunkade vatten med äppelcidervinäger och var hög på träningsendorfiner. Jag minns så väl att jag inte gick ner ett enda kilo, men att jag fick en helt ny kropp. Jag kan inte minnas att jag direkt ändrade något i kosten, möjligtvis åt mindre godis eller nåt. Jag har nog aldrig varit så vältränad som efter den sommaren, jag förlorade en eller två storlekar, hade vadmuskler som hette duga och mådde så bra med mig själv. Framåt hösten när både jag och Jenny hade fått våra löner, för mig den första lönen någonsin, så åkte vi till Stockholm och shoppade. Det var en härlig sommar. Den känslan för min kropp som jag hade då skulle jag vilja återskapa igen, för efter vad jag minns så trivdes jag riktigt bra, hela kroppen mådde liskom bra.

2 Kommentarer
Emma:

du kommer få den kroppen igen. Fokusera på den där känslan de gånger de känns jobbigt :)

2008-01-11 | 20:24:08
Anna:

Tack Emma, det ska jag försöka att göra!

2008-01-13 | 16:30:50
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)