2008-01-11 | 18:04:56

Hu va je frys

Jag fryser så hemskt. tog en kopp kaffe med mjölk för att piggna till lite nu när maken kom hem från jobbet, men nu har jag börjat frysa så jag nästan skakar. inte ska man väl frysa av kaffe? är fortfarande mätt efter sushin vilket är ett bra betyg då jag annars tyvärr brukar bli hungrig ganska fort efter sushi. ikväll blir det korv med bröd, skönt att göra mat som går lite fort ibland. I helgen har jag planerat att passa på att plugga lite eftersom maken tänkte fixa med sin dator med något, kanske kan man få till en lite större städning också? eller är jag alldeles för optimistisk nu? ska i allafall försöka få till någon elelr några promenader också, så att vi inte sitter inne hela helgen och ugglar :D När jag blir såhär frussen längtar jag efter ett bad, man kanske skulle tappa upp ett ikväll med lite skum och ta med sig en god bok, tror att jag har några här som blitt liggande till förmån för det jag kallar "inspirations-litteratur" det är träningsböcker, träningstidningar, viktväktartidningen och sånt som jag sparat och läser om och om igen. Bland böckerna har jag exempelvis godbitar som "Jane Fondas träningsbok" från 80-talet (tror jag) och i den berättar hon om hur hon gick från att vara ohälsosam bantare till hälsosamt träningsfreak, Du är vad du äter-boken som jag även om jag inte vill köra hela konceptet finner mycket lärorik och Body for life som jag också blir inspirerad av att läsa, även om den är riktigt sådär ameriaknskt reklam-glättig i språket :D. En annan favoritbok i ämnet, som jag inte har själv, men som jag lånade på bibbland förut är Tio steg till ett bättre liv av oprah Winfrey och hennes tränare.

nu utvecklades visst mitt gnälla om att jag fryser-inlägg till att bli ett boktipsarinlägg istälelt :D Så kan det gå när man är blivande bibliotekarie!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)