2008-01-27 | 17:18:52

Jag "dog" i natt

Har varit och jobbat idag, bara 4 timmar men det känns ändå lite i kroppen. Tror att förkylningen spelar in också + att jag sov dåligt i natt. jag har ett problem ibland när jag sover. Jag "vaknar" men fortsätter att drömma, vilket gör att det som händer blir en blandning mellan verklighet och dröm. jag kan känna och se saker och personer som inte finns osv. det är läskigt. I natt så hände det. Jag "vaknade" efter en mardröm och trodde att jag höll på att dö. Först kände jag hur det kröp något på benen och hur det som kröp bet mig. jag tände lampann och tittade efter och naturligtvis var det ingenting som kröp. Jag släkte igen och försökte sommna om men kände mig så konstig i kroppen. så jag tände igen. Stirrade på mina händer som jag såg var mina, men som jag ändå inte riktigt kände igen. släckte. kände hur det började krypa och sticka i armarna och benen. Tände. Tittade. ingenting där. Stirrade på händerna som var mina men inte kändes som mina. Kollade så att de satt fast i mina rmar. Det gjorde de. Försökte sova med lampan på. det kändes konstigt i fötterna, eller rättare sagt det kändes som att de inte fanns, så jag var tvungen att titta på dem, när jag fick syn på dem så kände jag dem igen. Sen försvann mina fötter igen, men kom tillbaka när jag tittade på dem. Släckte. och kände fötterna "försvinna" och händerna. Trodde att jag höll på att dö och att det var så det kändes, att man dog en bit i taget. hann tänka "är det så här det känns att dö" innan jag prövade att röra på mig och alla försvunna delar kom tillbaka igen. Fick ligga och trampa med fötterna så att de inte skulle förvinna igen så att jag skulel slippa dö. somnade väl om på riktigt och vaknade på morgonen och insåg att jag haft en sån där natt igen när allt var konstigt. andra gånger har jag: sett en människa som inte var där, sett min man men inte kännt igen honom och trott att han varit någon annan okänd eller någon jag känner, trott att jag varit på andra ställen än jag varit, trott att vi haft besök hemma, trott att det brunnit osv. Det är jättejobbigt och när det händer sover man ju ändå så man fattar ingenting förräns man vaknar på riktigt. Ibland vaknar jag också med hjärnan, men kroppen fortsätter att sova, så jag kan inte röra mig eller tala, men är medveten om vad som händer runtomkring. den som tittar på mig då skulle antagligen tro att jag sover.
4 Kommentarer
Karolina:

Det där låter väldigt obehagligt... :|

2008-01-27 | 17:59:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Designtjejen:

Oj, vad läskigt...

2008-01-27 | 18:44:10
URL: http://designtjejen.blogg.se
Anna:

ja, det var jättehemst. och jag fattar inte att jag liksom "köper det" varje gång, man tycker att man borde fatta att det inte är på riktigt när helt osannolika saker händer, men nej.

2008-01-27 | 19:06:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Uscha så obehagligt :(

2008-01-28 | 10:30:07
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)