2008-01-09 | 22:19:11

Kaffesvada

Jag har mailat precis som jag lovat. men det blev inte mycket med städningen. Jävla dag att vara upp och ner. imorgon är det jag som går upp TIDIGT!

matmässigt måste jag säga att dagen varit lyckad.

Till middag blev det tonfisksallad med fullkornspasta.
I salalden hade jag: Sallad (sån där färdigskuren med olika sorter), ägg, tonfisk, rödlök, keso, tomat en tsk senap, salt, peppar, paprikakrydda, lite vinäger och fullkornsmackaroner.

jag har även ätit ett par msk russin och druckit en elelr två koppar kaffe med mjölk (jag är så kaffe-speedad att jag inte minns vilket).

och så hände en rolig sak idag, jag fick vykort från min mamma med framsidestexten "Livet ger ständigt nya möjligheter", det ska jag sätta upp. mamma brukar skicka såna där uppmuntrande vykort ibland. min favorit är "låt din dröm bära dig framåt så blir den verklighet en dag", det är ju lite det jag och karolina gör i livet och redovisar här i bloggen. och jag tror verkligen att vi kommer att lyckas, vi är så taggade båda två. Det är synd att hon inte bor här bara, eller att jag bor där så skulle vi kunna umgås mer  IRL och promenera tillsammans och sånt. Det fanns en tid då jag tillbringade mycket tid proemenerandes med Karolina, vi kunde gå ut och ta promenader på två timmar tillsammans ibland. och ibland satt vi på hennes välstädade rum (till skillnad från mitt rum som enligt min mor mer liknade en soptipp än ett flickrum) och läste FRIDA och veckorevyn :D karolina och jag var klassens tjocka och det var skönt att ha någon att vara tjock tillsammans med. Men nu ska vi bli smala tillsammans istället. Underbart.
2 Kommentarer
Karolina:

Haha, du är då för söt! :D
Minns du den där drycken vi drack, någon energidryck som smakade balsam...?! Hahaha, usch!
Jag minns inte alla våra promenader, men många - och oj så roligt vi hade. Vart fick vi energin ifrån egentligen? Kan den inte komma tillbaka? :)

2008-01-10 | 06:43:51
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

ja usch, jag kommer ihåg den där drycken, jag tror att vi blandat till den själva
efter något recept vi hittat? ja vi hade ju skitkul, och det hände alltid en massa på våra rundor:D

2008-01-10 | 13:22:03
URL: http://bockstenskvinnan.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)