2008-01-21 | 08:01:07

kalasrapport

tog en helt datorfri dag igår, därför blev det inget bloggande efter kalaset.

Men jag kan tala om att mina strategier lyckades.

Innan kalaset:
Frukost: Smoothie, två fullkornsmackor med keso och gurka
mellanmål: en banan

På plats:
Lunch: Fiskgratäng med potatismos och ärtor (MUMS), vatten till

När kalajset kommit igång:
Fika: kaffe och 1 bulle, en liten tårtbit (lät bli det o så lockande kakfatet)
Senare:  en liten bit smörgåstårta (så liten att makens farmor förtvivlat utbrast "men så LITE  kan du väl inte ta????", men det jag tog var full tillräckligt och jag kände mig mätt efteråt) . Ett par glas julmust light och lite saft till smörgåstårtan.
Ännu senare: ett par godisskålar kom fram, men jag höll emot stenhårt även om det kändes i godistarmen. men det blev inget godis för mig. maken var snäll och tog några bitar för att avleda uppmärksamheten från mig (påstod han i allafall när jag på vägen hem berättade hur svårt det hade varit att stå emot och att det blev ännu svårare när han började äta godis och det liksom kom så nära mig :D)

Hemma igen:
Det var väl här som det kanske inte blev så bra, ett antal (3 kanske)dinkelbrödsmörgåsar med keso och oliver och paprika och en med jättesmarrig smaksatt färskost. Jag var så hungrig. Kändes i magen att jag inte ätit någon "ordentlig middag." Sånt man får försöka tänka ut strategi för nästa gång.

men på det hela taget blev det riktigt bra. och kalaset var jätteroligt, skratt och prat hela tiden.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)