2008-01-08 | 16:19:14

Klädlådorna

Jag har ju sagt att mitt mål är storlek 42. och det får vara mitt mål så långe. Det är bara det att igår så gjorde jag det jag skrev förut att jag skulle göra. Plockade fram en låda med sparade kläder i stl 42 (och i lådan fanns även 44). Det fanns mycket fint som jag ser fram emot att använda?det var bara det att jag råkade plocka ner 38/40 lådan också. Och i den fanns ju alla roliga och fina klänningar. Eller vad sägs om ett svart fodral i stl 40 med svart spets utanpå, min röda ?säkert-kort-alltid-roligt?-klänning, en blommig långklänning från 70-talet, en kortare fodralklänning i 60-talstyg, en egenhändigt sydd grön klänning (sydd efter 70-talsmönster) osv. Jag hade glömt bort de där klänningarna. I 42-44 lådan fanns också ett par klänningar, min balklänning och en jeansklänning, men 40-lådans klänningar är roligare. Så vi får se hur det blir med det där delmålet. Jag kanske får flytta bakåt gränsen lite för att kunna ha roligt i mina klänningar igen. Annars får jag väl sälja dem, för det är synd att de ska ligga i en låda till ingen nytta. Jag tror att jag har mer gamla kläder kvar än de av mina vänner som är smala. Jag har en teori om att vi som är tjocka spar på oss kläder vi drömmer om att kunna ha igen och på så sätt till större del har garderober med mycket gammalt i. Vissa kläder vet jag att jag aldrig kommer att använda igen (exempelvis knyttopp som visar hela magen i stl 38 med brun botten och blommönster) men som innehåller så mycket fina minnen att jag helt enkelt inte förmår att göra mig av med dem.
3 Kommentarer
Karolina:

Faktum är att jag inte har kvar så mycket från mina gamla kläder... Gjorde en stooooor upprensning i våras- och somras, så det mesta är borta. Och mycket har jag sålt. Men det känns ändå bra, jag får börja om på nytt "helt" när jag börjar krympa i storlek så småningom. Synd bara att jag lär bli ännu fattigare... haha!

2008-01-08 | 18:38:54
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Emma:

Inte helt omöjligt att komma i strl 40 om man stramar till kroppen under tiden då man går ner i vikt även om man skulle hamna på den vikt där man vanligtvist har strl 42... hmm det här lät yrt men du/ni kanske fattar *s*

I övrigt har jag snokat reda på VV-CDn så nu har man lite recept och grejer att prova :) Kollar fasen eran blogg flera ggr om dagen bara för att det är så roligt att läsa om andras funderingar. Man känner igen sig själv! :) Länkade från min blogg oxå, hoppas det var ok ;)

2008-01-08 | 18:51:08
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anna:

Hihi, kul att få regelbundna läsare : ) Helt okej att du länkat!

2008-01-08 | 19:00:22
URL: http://bockstenskvinnan.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)