2008-01-04 | 19:53:33

Mätt

Fredag idag - men det känns konstigt.
Jag är nog inte ensam om att tycka att hela veckan varit som en lång helg. Nyår och allt förskjuter liksom hela veckan att det blir uppochner.
Hur som helst.

Dagen har varit bra matmässigt. Mina frukostar blir bättre och bättre. Har insett att jag verkligen måste äta ordentligt för att orka och inte bli hungrig vid 10 varje dag, som tycks vara min "kristimme".
Nu består mina frukostar av havregrynsgröt, sylt och mjölk samt smörgås (grovt bröd, förstås) med kalkonbröst eller ost + paprika. Ibland kaffe eller te utöver det.
Mina alternativa frukostar blir smoothies - galet gott, mättande och går att variera i all oändlighet. Att bara äta smörgåsar + kaffe är inget som räcker för mig har jag insett, det är då jag blir hungrig efter en timme eller två...
(Sen har jag mina perioder när jag inte vill ha frukost allt, men då får jag väl strunta i frukosten och äta lite senare istället. Bättre det än inget alls.)

På eftermiddagen idag gjorde jag två soppor, en från ViktVäktarna och en från Anna Bergenström.
Recept kommer i ett separat inlägg.
Och nu ikväll blev det grekiska köttfärsbiffar, fetaost, hemgjord klyftpotatis och crème fraiche + paprika. Så förbannat gott och så mätt jag blev - trots en normal portion. Jag tror det beror på potatisen, för varje gång jag äter något med potatis blir jag mätt som en gris. Undrar vad det beror på?

Nåja.
Jag känner mig nöjd med dagen. Skönt!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)