2008-01-16 | 14:08:17

Näsor och skor

I natt lite halvvaken skulle jag väl vända på mig eller nåt och blev starx helvaken samt väckte min man då jag skrikande slog näsan jättehårt i väggen, ont som f-n gjorde det, jag trodde nästan att jag brutit den först. Men efter en lång inspektion insåg jag at tden var hel som tur var. Idag blev det tonfisk till lunch med ris och lite 5%-ig creme fraishe (hur stavas det) till + en mugg misosoppa. Vi får se vad det blir till middag, maken var sushisugen, så det kanske blir det istället för subway som jag skrev om igår. I så fall blir det färsk sushi från en restaurang. men jag håller mig till lax, fick en portion med olika sorters fisk förut och tyckte inte att det var så gott. Halsen känns bättre idag men gör fortfarande lite ont, men bara pyttelite. det kan lika gärna vara irritationsont som vanligt halsont, tror det var någon som rökt i trappen häromdagen och jag brukar kunna vara lite känslig för rök. eller så är det bara hoppet som ännu inte övergicit mig om att få genomföra de 5 kilometrarna idag. men får jag mer ont eller känner att jag blir mer förkyld under dagen så får jag skjuta på det, för jag har ingen lust att bli ännu mer sjuk eller dö. I så fall får jag nöja mig med att bada bubbelpool och basta lite. Vi får se.

jag behöver verkligen köpa nya träningsskor. jag tvättade mina dojjor igår för att kunna använda dem inomhus idag. Om min väldigt klädonoga man tittar på ens skor och säger att "det är skamligt", då vet man att ens skor är riktigt bedrövliga, men vem har råd att köpa nya, inte jag i allafall. jag måste ha ordentliga skor eftersom jag har problem med fötterna, och ordentliga skor är svåra att hitta under tusenlappen, runt 1000 spänn brukar jag få punga ut för ett par dojjor med ordenlig dämpning. Mina nuvarande skor är helt trasiga, med hål i. sen luktar de urk efter tvätten kännde jag, som kattpiss nästan. Har rotat efter ett par gamla innegympaskor jag använt när jag gick på intensivgympa när jag fortfarande bodde hemma, men inte hittat dem, får väl rota lite till. Nu ska jag tillbaka till pluggandet, var bara tvungen att avbryta för lite bloggning. gomiddag!

1 Kommentarer
Maria Vuitton:

tack för sidan! Ska läsa igenom den

2008-01-16 | 17:59:12
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)