2008-01-21 | 22:16:04

PMS- finnar och choklad

Dagen har varit lite upp och ner. Första dagen var bra, sista delen av kvällen irriterad och chokladsugen.

Gick upp tidigt imorse för en gångs skull. Har bestämt att jag ska sitta framför datorn och skriva 12-16 varje dag, så jag hann med en hel del innan lunch.

innan frukost slog jag till på ett 20 minuters crosstrainerpass (nivå 2). Sen tog jag min smoothie, surfade lite och tänkte gå och dusha, men så såg jag att det var ett program på tv som jag ville se.  ch Crosstrainern stod där och lockade på mig. Så jag körde ett pass till, 15 minuter på nivå 3.En banan och sen ville jag ha lite sol och frisk luft så jag gick en promenad också, 30 minuter, den sedvanliga vägen. Sen gick jag hem, åt lunch, lax och keso och dushade innan jag satte mig framför datorn.

På eftermiddagen var det också ganska bra. Min fina make kom hem och vi åt quornbullar, sallad och ett par skivor dinkelbröd till det.

Senare blev det knäckebröd med råriven morot och kaffe.

Sen däckade jag i soffan lagom till början av outsiders och vaknade alldeles på slutet. och när jag vaknade vaknade jag inte som Anna utan som PMSMONSTRET. Vi åkte till affären för att handla lite lunch och så tills imorgon och de hade inget av det jag ville ha så jag belv sur som ättika. Min MEGAfinne på hakan gör ont och chokladsuget fick mig gång på gång att mellan suratteckerna över att det inte fanns någon mat på hela ICA sjunga chokladkakans lov. Till slut stod min make för förnuftet och köpte mig en 30 grams mörk chokladkaka. hade han inte köpt den hade det kanske blivit en 200 grams imorgon eller nåt.

Så nu ska jag njuta min lilla chokladbit doppad i en kopp kaffe och försöka att sudda bort min sura min innan det är dags att sova. och ni läste rätt, jag sjka dricka kaffe, det verkar ha förlorat sin piggeffekt på mig, så det blir till att lägga ner kaffet en stund så kanske effekten kommer tillbaka.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)