2008-01-23 | 21:52:19

Skriva upp

Under nästa period (2 feb-2 mars) funderar jag på att använda mig av viktväktarna eller nedoktor elelr nåt och skriva upp det jag äter bara för att kolla om det gör någon skillnad. men vi får se om jag orkar/ har tid, februari lär bli en av mina mest intensiva månader när det gäller plugget, ska försöka färdigställa nästan hela uppsatsen då så det lär bli en hel del slit framför datorn som det är. men jag märker reda nu hur det börjar krackelera och hur jag börjar springa mer och mer till köket och kylskåpsdörren, det är inte alltid jag oplockar ut något, men apelsinkvoten har nog stigit rejält och beteendet måste motverkas. ska nog redan nu lägga en skrivbok i köket i allafall för att anteckna vad jag äter, så kan jag åtminstone minnas allt. kanske klocksalg också kan jag se när jag är som mest hungrig.

2 Kommentarer
Emma:

Jag tycker det går bättre när jag skriver upp vad jag ätit i alla fall. Då ser man om man har "råd" med en smörgås på kvällen eller om man får hålla sig till frukt t.ex ;)

2008-01-24 | 10:04:50
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anna:

ja, jag funderar på att testa. har gjort det många gånger, men har en tendens att tröttna efter ett tag.

2008-01-24 | 23:23:03
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)