2008-01-17 | 17:09:53

Träningstest ett

Ska väl berätta hur det gick igår då på mitt första 5km-test på löpband inför vårruset. Gick väl sådär. Hittade instruktionsboken först efteråt och vi lyckades inte förstå hur det fungerade med inställningar av distans riktigt, så det slutade med att jag chansade och ställde in och började gå väldigt snabbt i ungefär 18 minuter innan jag kom åt en säkerhetsgrej och därigenom rakt av stängde av och NOLLSTÄLLDE själva gångbandet. Då blev det en paus och jag försökte börja om igen, men kom inte in i rytmen igen utan blav bara trött och grinig så jag avbröt. Vi hittade ju tillslut instruktionsboken och tror att vi lyckades räkna ut att sträckan jag trots allt tog mig framåt på var ca 2,6 km (tydligen så var gångbandet inställt på miles). och visst det finns ingen garanti för att återstoden av sträckan skulle orkat gå i samma tempo (jag svettades så det rann, gick fortare och fortare, sänkte hastighet, joggade nästan, sänkte gick fortare och fortare osv), men ändå, jag tycker inte att tiden var så illa för en som knappt tränat på länge (bara mina kortarepromenader som inte alls varit i samma tempo) så det blev kanske inte riktigt det fullvärdiga test som jag hoppats på, mend et hinner ju bli fler gånger. jag kännde mig lite krasslig innan träningen, men lät inte det stoppa mig.

Efteråt blev det mysigt, vi åt sushi, drack Sprite light (vårt första läskinköp på jättelänge) och sen blev det bastu och bubbelbad. jag passade på att göra lite lätt vattengymnastik i form av armrörelser i motstådnet av vattnet. Riktigt utvilade kom vi hem sen efter att ha städat på relaxen efter oss. en sak som är väldigt positiv är att bastande är jättebra för min hud!

och just ja, jag har slängt kattpiss-skorna (haha, jag höll på att skriva kattpisskor), jag hittade mina gamla gympaskor längst in i en garderob, de får duga sålänge inomhus i allafall.
2 Kommentarer
Karolina:

Jag tycker att det var strongt gjort av dig och tiden är bra! :)

2008-01-17 | 19:19:15
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

tack! :)

2008-01-17 | 20:44:33
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)