2008-07-18 | 13:14:36

Anna har vägt sig....

Och resultatet är

Sen förra vägningen 24/6:  Minus TRE Kilo

Sen 1/1-08: Minus 7,4 Kg (jag tror att jag räknade lite fle förut på några hekto och rätt ska vara rätt :) )

Men någon storlek vet jag inte om jag gått ner, däremot sitter kläderna märkbart lösare och min man kommenterade idag att mina ben blivit "mindre" (jag fattade inte först, jag trodde att han menade att jag blivit kortare och bestred möjligheten i det :D ).  Det är ju två veckor kvar tills min GI-månad börjar så det kanske hinner bli lite mer neråt? vi får se. Helgen kan dock innehålla en del mat av det onyttigare slaget, men jag ska försöka hålla det hela på en lagom nivå... : D
2008-07-18 | 13:05:21

Det GÅR bra nu

Jag är usel på att ens slå igång datorn när jag jobbar, därav denna fattiga uppdatering av bloggen! ska försöka bättra mig.  Jag sköter mig bra tycker jag, går mycket på jobbet, går ibland till jobbet när jag jobbat kväll och har någon gång gått hem efter jobbet också. Går med stegräknare på jobbet iblan och bara för att ge er en bild av att man går ganska mycket kan jag säga att den var uppe i över 20 000 steg en dag... masor av gratismotion med andra ord...

med maten går det väl sådär, äter inte så mycket onyttig mat, men det blir kanske lite för mycket sallad och definitivt för ofta smörgås "istället". äter nästan inget godis, gjorde en karolina och hade godis och fikabrödsfritt i 7 dagar och det har faktiskt haft inverkan på mitt godissug till det bättre. Delade en  kexcholkad på jobbet med en kompis igår och det  slog mig att det var det första godiset på ett tag.
2008-07-17 | 14:08:01

Vägning - 17 juli

Vägning - 17 juli:
+0,65 kg
Total viktminskning sen 1/1-08: -5,85

Till mitt försvar vill jag säga att jag visste detta.
Jag har nyss haft mens och dessutom varit på resande fot och bor man på hotell så äter man inte direkt något annat än restaurangmat, fikar och ja, äter. Sen "försvarade" sköterskan mig också med att man ska inte väga sig mitt på dagen (jag hade vägning kl. 13.00) eftersom man oftast väger runt +1 kg mer då. Jaja. Sånt är livet.

Jag vet att det varit tyst här i bloggen, men jag har tappat lite motivation till att skriva i den.
Förhoppningsvis blir det bättring inom kort!

Nästa vägning: 14 augusti
2008-07-06 | 21:57:18

Dagens Anna 5/7-08 (sent)

Frukost:  smoothie
Mellanmål: Päron
Lunch:  fullkornspasta med sallad och lax och keso
Fika:  Massor av kaffe med lite mjölk till
Middag: laxwrap
Kväll:  Grekisk sallad från pizzeria
Motion:  Jobbat 5-14 och TENNIS
Kommentar:  vi åkte till svågern och hälsade på. Det blev kaffe och ett besök på pizzeria och TENNIS tro det eller ej, jätteroligt var det.

2008-07-04 | 21:05:50

Dagens Anna 4/7-08

Frukost:  En färdig nutrilett med chokladsmak (går upp vid 4, orkar inte äta en stor frukost då)
Mellanmål:  En smoothie
Lunch:  intogs vid 9.30 och bestod av en matlåda med makrill i tomatsås, fullkornsris och sallad, var mättande och höll länge sen.
Fika:  Kaffe med mjölk, en liten coca cola light
Middag: pasta med skinka och lätt cremefraische och sallad
Kväll:  fruktsallad bestpende av melon, vindruvor, jordgubbar, ananas
Motion: Städning 9 timmar och en promenad till och från affären (ett framsteg med den promenaden, jag brukar sällan orkja göra något fysiskt efter jobbet)
Kommentar:  en helt oekj dag matmässigt och motionsmässigt tycker jag.
2008-07-04 | 20:58:34

Resumé av annas obloggande vecka

Förlåt för min frånvaro, jag har drabbats av "jag bloggar  imorgon"-syndromet : )

Inte minns jag riktigt allt jag ätit eller inte ätit under veckan som gått, men jag kan ge en liten snabb resumé hur mitt ätmönster sett ut i allafall : )

Måndag: fika på stan med en kompis, tog en räksmörgås och blev bjuden på en supergod latte. minns inte resten av dagen...

Tisdag: den stora fikadagen. En kompis kom hit och vi spenderade dagen med att fika och äta supergod grekisk sallad, det blerv milkshake och kaffe och en jättesmarrig chokladkaka. Och så fyllde ljuvliga brorsonen tre år, så då åkte jag och maken dit och där blev den en riktigt fikabrödsfrossa, gott, men inte så figurvänligt kanske. Till middag valde jag avocadosallad när de andra tog pizza. och jag hade jätteont i magen efter allt fikande. Första dagen jag tog bidrottningele också.

onsdag: om jag minns rätt så började dagen bra, jag gjorde tonfisksallad. kvällen spårade dock ur med magnum och piggelin. hungrig som sjutton.

Torsdag: Arbetsveckan började för mig, så man kan ju säga att det var lillmåndag : D Jag lovade mig själv att inte äta godsi eller fikabröd under denna veckan.  Jobbade 5-14, minns kanppat vad jag åt, mer än att jag var superhungrig på kvällen så det slank ner en och annan smörgås. men ingen glass godis eller fikabröd. jag jobabde kroppen trött och slut så jag hade nog en ganska god förbränning i allafall. hoppas jag.
2008-07-03 | 20:38:30

Dagens

Frukost: Grov limpa, smörgåskorv, latte, risifrutti
Mellanmål: -
Lunch: Cajunmarinerad fläskfilé, klyftpotatis, svampsås, grillade tomater
Fika: Bananmuffins, kaffe med mjölk
Kvällen: Risifrutti, minimorötter, vatten
Motion: 30 minuters cykling

Kommentar: Jorå, helt okej. Och ja, jag vet att risifrutti är kasst och innehåller tjugotre ton sockerbitar. Är helt slut fortfarande efter cyklingen, men jag tror även att värmen tar ut sin rätt + lingonveckan. Nu är det bara sängen som gäller... sova, sova, sova. Ska nog stretcha lite först, måste sträcka ut kroppen känner jag. Stel som en kratta!
Önskar att jag hade vigheten och orken jag hade på gymnasiet när jag dansade, jag saknar att kunna "skryta" med att kunna gå ner i split & spagat. Men visst, det går ju att öva upp... om jag börjar nu så kanske jag kan sträcka lårbenet till nästa midsommar, haha!
Nä, stretcha och sova var det ju... :)
2008-07-03 | 11:16:43

Jag fixade det! Igen!

Jag tog mig upp för den seeeega backen!
Mina ben är rabarberkrämsdarriga nu och jag svettas like hell, men damn, jag tog mig upp & hem! Hallelujah! Jag känner mig nöjd. Dessutom cyklade jag i motvind imorse till mötet, och det var motigt trots att det mest är nerför på vägen dit.
Nu ska jag slappa en stund och sen grilla med mamma & pappa. Mums!
2008-07-02 | 21:01:33

Dagens - Svettigt

Frukost: Grov limpa, smörgåskorv, juice
Mellanmål: Minimorötter
Lunch: Kycklinggryta med bambuskott & vattenkastanjer, ris, vatten
Fika: Ca 1 dl caramelglass, lite saft
Middag: Resterna från grytan, vatten
Motion: 30 minuter cykling

Kommentar: Uuuh, vad kvavt det är ikväll! Supersvettigt att cykla, men oj så skönt. Det känns i låren att jag inte cyklat på ett tag. Imorgon blir det cykling igen då jag har morgonmöte. Då blir det fina backen jag pratat om tidigare, som lutar lääääänge. Åh, min rumpa kommer att tacka mig någon dag, men inte imorgon, haha!
Bra mellanmål idag också, och bra mat. Förvisso hämtmat, men thaimat är ju knappast fet. Bara sjukt god.
Nu ska jag slösurfa lite, sen duscha och slutligen (förmodligen) somna framför Project Runway.
Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.

Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.

Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)