2008-07-04 | 20:58:34

Resumé av annas obloggande vecka

Förlåt för min frånvaro, jag har drabbats av "jag bloggar  imorgon"-syndromet : )

Inte minns jag riktigt allt jag ätit eller inte ätit under veckan som gått, men jag kan ge en liten snabb resumé hur mitt ätmönster sett ut i allafall : )

Måndag: fika på stan med en kompis, tog en räksmörgås och blev bjuden på en supergod latte. minns inte resten av dagen...

Tisdag: den stora fikadagen. En kompis kom hit och vi spenderade dagen med att fika och äta supergod grekisk sallad, det blerv milkshake och kaffe och en jättesmarrig chokladkaka. Och så fyllde ljuvliga brorsonen tre år, så då åkte jag och maken dit och där blev den en riktigt fikabrödsfrossa, gott, men inte så figurvänligt kanske. Till middag valde jag avocadosallad när de andra tog pizza. och jag hade jätteont i magen efter allt fikande. Första dagen jag tog bidrottningele också.

onsdag: om jag minns rätt så började dagen bra, jag gjorde tonfisksallad. kvällen spårade dock ur med magnum och piggelin. hungrig som sjutton.

Torsdag: Arbetsveckan började för mig, så man kan ju säga att det var lillmåndag : D Jag lovade mig själv att inte äta godsi eller fikabröd under denna veckan.  Jobbade 5-14, minns kanppat vad jag åt, mer än att jag var superhungrig på kvällen så det slank ner en och annan smörgås. men ingen glass godis eller fikabröd. jag jobabde kroppen trött och slut så jag hade nog en ganska god förbränning i allafall. hoppas jag.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)