2008-06-11 | 18:35:36

Dag 2 & 3 - Sockersug!

Idag har det varit jobbigt...
Jag vet inte riktigt vad det beror på, men något är det.
Jag har surfar runt på muffinssidor, cupcakesbloggar och googlar bilder. Hela min hjärna bara vrålar: SOCKER!!! Men fasiken. Det här SKA jag klara! Helskotta. Dessutom är det vägning på måndag, så det vore väl ändå själva fan om jag spräckte allt och vräkte i mig fem kilo socker på söndag kväll... haha!

Att införa mer frukt & bär har inte varit särskilt svårt då det säljs svenska, söta & underbara jordgubbar för ynka 15:-/litern. Så på 3 dagar har jag smällt i mig 3 liter... yummy. Nektariner, vindruvor & apelsiner har det också blivit. :)

Tove skrev en kommentar om planerade undantag när det gäller godis/sockerfritt och det låter kalas! Då vet man hur lång tid det är kvar tills man får äta det "förbjudna" och det som är "fel". Jag har lätt för att tänka att allt är "fel" och "tabu" och då tänker jag bara mer på det och blir SUR som en ättiksgurka. Jag har förvisso tillåtit mig själv popcorn 1 gång, men om jag fortsätter med detta så kommer jag att planera in dagar då jag får äta t.ex. choklad eller glass.
Jag tror inte på att utesluta helt, för all evighet, men att skära ner - det tror jag på. Dock vill jag ju testa & se om jag kan klara en vecka utan snask och choklad. :)

...men som sagt, idag är det jobbigt.
Därför tar jag en nektarin nu & tänker på något annat. Försöka går ju!
5 Kommentarer
Emma:

Det tar ju typ 10 dagar för kroppen att sluta vilja ha socker såhär akut som det ju är i början. Så kan man klara 10 dagar så klarar man ju ett bra tag. I höstas när jag satte sockerförbud på mig själv klarade jag 5 veckor! :) Men sedan åt jag utan att jag ens ville ha (på fest) så då vart man fast igen, mer eller mindre! Har iofs ätit mycket mindre under det senaste halvåret än tidigare.



Se upp med för mycker frukt bara speciellt vindruvor... det kan trigga igång suget!

2008-06-11 | 20:09:53
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Karolina:

Emma: Tar det så lång tid? Oj... jag trodde det tog mindre än en vecka, haha!



Jo, det finns ju socker i frukt också... Fördelen med vindruvor för mig är jag får kissa mer = blir inte så svullen. :/

2008-06-12 | 07:03:40
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Tove:

Första dagarna för mej efter min fuskhelg har varit hemskt jobbiga. Tror att det är "den tiden" i månaden oxå vilket gör det extra jobbigt. Det lättaste är nästan att låta bli helt, även om det kan kännas lite obekvämt just i stunden när man blir bjuden. Ofta är det ju just det som är det jobbiga, inte att avstå...



Jag har iofs tillåtit mej att äta 1 ruta mörk choklad varje kväll (10 g). Det känns ok, man får nåt men det blir nästan inga kalorier och det dämpar suget.



Kämpa på tjejer!!



(O tack för grattiset Lina!)

2008-06-12 | 08:06:48
URL: http://guldkorn.cybersite.se
Emma:

Lina: Ja tyvärr :P Men det är ju bättre idag än igår i alla fall tycker jag.. ;) 3 hela dagar utan sött!

2008-06-12 | 10:25:46
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Karolina:

Tove: Ja, dom där 30-grammarna från Marabou är guld! Älskar den med mint... sjuuuuukt god. :)



Usch ja, det var därför jag planerade in min "inget socker"-period precis efter mensen, haha! Annars hade jag nog gått bananas och slagit någon... :/



Emma: Ja, det tycker jag med! Och jag är fasiken stolt över mig själv! :D

2008-06-12 | 20:05:55
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)