2008-06-08 | 17:42:21

Nu får det vara nog!

Inget mer av detta!


Från och med imorgon och fram till nästa söndag blir det inget mera godis, ingen mer choklad och inga mer chips (eller andra snacks).
Jag tillåter mig själv att äta popcorn en gång under veckan, men that's it.
Klarar jag en vecka utan godis, choklad & salt så kanske jag försöker en vecka till. Dessutom har jag ingen PMS eller mens nu så det passar ju ypperligt att ge det hela ett försök.
Dessutom ska jag försöka att skära ner rejält på fika; istället ska jag sikta in mig ännu mer på frukt & bär.

Jag gör det här för att testa och se hur bra eller dålig karaktär jag egentligen har. Vore onekligen intressant att se om jag klarar av ett förbud eller inte. Det är lite skillnad på att inte vara sugen och därmed låta bli än att förbjudas helt - frestelsen brukar ju vara större då. I alla fall är det så för mig.

Någon som hänger med eller gör en egen variant?
5 Kommentarer
Emma:

Jag är med! Nu jävlar.

2008-06-08 | 22:51:12
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Karolina:

Emma: Härligt! Nu är det slut med socker, sötsug & saltsvullen mage! :D

2008-06-09 | 06:26:35
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Exakt! =)

2008-06-09 | 11:27:11
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Toflan/Tove:

Jag är oxå på!! Har kört godis/fika/snacks/glassfritt i nästan en månad nu och bara gjort undantag på sedan länge planerade fusk, som examen och ett bröllop. Ju längre man låter bli desto lättare blir det. Ska fortsätta till 4 juli!

2008-06-10 | 11:36:56
URL: http://toflan.blogg.se/
Karolina:

Tove: Åh, vad kul att du också är på! :)

Det här med planerade undantag låter riktigt bra, så man vet hur lång tid man har innan man får äta något sött eller "fel". Det kanske blir lite lättare att stå ut då... än att bara tänka att allt är "fel" och "nej" och "tabu".

2008-06-11 | 18:28:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)