2008-06-18 | 16:10:17

the return of Anna

hallå folket!

Då är jag tillbaka här igen, på riktigt den här gången. jag har planerat och förberett och det behövs bara några kompletterande saker för att jag ska kunna ta tag i det här projektet ordentligt. jag ska förhandla lite med maken i kväll också, så jag beräknar återkomma med en färdig plan och ett nystartsdatum innan veckan är slut.

Hänt sen sist:

Vi har flyttat vilket innebär bättre läge och närmare till det mesta vilket jag i förlängningen hoppas ska leda till fler promenader och cyklingar till affärer och jobb och mindre buss och bilåka. Bor i närheten av ett urfint promenadstråk också, ungefär bara att kliva ut och börja gå.

Har skaffat ett höj- och sänkbart skrivbord vilket jag mhoppas ska leda till mindre sittande när jag håller på vid datorn 8måste ju leda till någon extrabränd kalori att kunna stå och röra lite mer på sig när man skriver)

Min pappa kommer inom de nätrmaste dagarna att urnsättas och hans lägenhet ska röjjas ur och städas innan sista augusti och när det är gjort kommer en stor börda att lätta från mina axlar, själva utröjningen + städning av bvår gamla lägenhet kommer dessutom att generera en massa bonusmotion.

jag kommer att jobba mer under juli vilket innebär massor av gratismotion och mera strukturerarde dagar då man måste äta på bestämda tider annars hinner man inte

Jag har köpt en ny kokbok och börjar bli väldigt inspirerad måste jag säga, kommer att återkomma mer om den i ett senare inlägg. Har dessutom ett finare kök i nya lägenheten så jag hoppas att det ska inspirera mig till mer matlagning.

jag har köpt en ny våg som mäter ner till 100 g och dessutom som en bonus mäter fettprocent, muskleprocent och vattenprocent i kroppen också.

under flyttveckorna har vi istort sett levt på restaurang-färdig och snabbmat vilket har gjort att jag tröttnat rejält på det och är supersugen på att komma igång och äta nyttigt.

Kort sagt: jag är peppad! och jag småförsöker just nu med viktminskningen, men kommer att lägga i en extra växel snart och testa lite nytt.
2 Kommentarer
Karolina:

Välkommen tillbaka! :)

Den där kokboken lät spännande, ser fram emot att du bloggar om den! :)



...och var köpte du vågen + vad kostade den? :)

2008-06-18 | 16:29:47
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Låter som du är motiverad så det kommer säkert gå jättebra! Blir spännande att höra vidare om hur det går :)

2008-06-19 | 00:42:10
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)