2008-03-14 | 15:43:52

Äckliga mentala bilder

Det har skett en skandal på ICA. Som alla vet så äter inte veganer kött. och ändå har en vegan fått en död mus i sin chipspåse fastän det inte står någonstans på påsen att den skulle innehålla döda möss utan veganen trodde att chipsen var musfria. men nu fick veganen in den döda musen i munnen och det är ju så hemskt eftersom att människan inte äter kött....

Läs artikeln själv:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2053784.ab

är det bara jag som tycker att vinklingen på aftonbladets repotage i det här fallet är lite skum? jag kan nog med största sannolikhet påstå att det skulle vara likia äckligt och traumatiskt för mig att få en död musunge i munnen som för vilken vegan som helst, det är ju inte precis så att jag sitter och mumsar döda musungar annars heller....

men jag tänker t med mig den menatala bilden av dlda möss bland chipsen i mitt huvud i allafall, på det sättet lär det ju ´bli ganska lätt att hålla vantarna borta från chipsskålen ett tag.

Har sedan tidigare menatala bilder av hur den lokala lustanten plockade smågodis med händerna på konsum när jag var där, och hur plockandet av smågodis med den där lilla skopan påminner om när jag plockade kattbajs med en liten skopa ur kattlådan förut när jag bodde hemma och vi hade katt.

kanske skulle man ta en kik på Supersize me snart igen också. Efter att ha sett den åt jag inte MC Donaldsmat på ganska länge....
4 Kommentarer
Lina:

ÄCKLIGT!
Pappa berättade om det där idag för mig... fy alltså. Hur kunde den hamna där liksom?!
Det är ju tur att jag inte äter chips så ofta och hittills aldrig fått något kadaver med mig hem eller i munnen... :/

2008-03-14 | 21:05:10
URL: http://linasliv.blogg.se
Emma:

Ja fi faaan. Ska tänka på den där musen när de andra äter chips ikväl... :P

2008-03-15 | 12:26:11
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Heléne:

ja.. vinklingen är inte helt rätt.. det var även så den framställdes på nyheterna igår: familjen som är veganer/vagetarianer? har nu fått psykologhjälp, där reagerade jag,
Va? det hade varit lika äckligt för mig som för dem trots att jag äter kött, en död mus i en chipspåse är en död mus i en chipspåse.. o jag är glad att jag inte äter chips,
opoppade popcornpåsar ser man ofta rakt igen =)..

2008-03-15 | 13:34:14
URL: http://frokenfinemang.blogspot.com/
Anna:

Heléne: ja man får välja snacks man kan tilolreda själv för att slippa muskadavren :)

Emma. ja den där musen fick mig till att svara nej på frågan om vi skulle köpa hem godis till kvällen hos mamma

lina: ja fattar inte heller, den måste ju ha hamnat där redan innan påsen förslöts ju...

2008-03-17 | 15:01:05
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)