2008-03-18 | 23:21:44

GI-noll fråga

just nu kan inte PMS-monstret kliva in och göra mig grinig och sur, jag har kört 12 minuter på crosstrainern och har dessutom haft turen att kunna sitta och smyglyssna när min man spelar gitarr i det andra rummet. Supermysigt! Nu ska jag ta´en dusch och gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon och jobba.

klev mest in här i blöoggen för att fråga om någon av er som läser har läst boken GI-noll och om det är en bra bok, den verkar ha fått bra recensioner, men jag är ju jättemisstänksam mot allt sokm kan kallas metoder, fast ändå nyfiken just eftersom att den ska vara anpassad efter kvinnor...


eller har ni andra tips på kostråd/metoder etc som funkat för er i längden, alltså inte snabbkurer man bara kan göra ett kort tag utan livsstilsmetoder....
2 Kommentarer
Emma:

Har inte läst den, men den verkar intressant för mig som kör GI :) Kanske nåt att införsaffa!

Jag har ju hållt på med det här sen i september, så för mig är det ingen tillfällig kur. Och äter man GI kan man ju faktiskt äta relativt normalt egentligen. Det är ingen större uppoffring.

2008-03-18 | 23:50:44
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anne:

Jag är rätt skeptisk till GI-noll - det måhända att det har effekt, men är det något man orkar leva efter i all evighet? Och det finns väldigt lite studier på längre sikt, vad det innebär att äta mycket fett och nästan inga kolhydrater.

Det som funkar för mig är tre saker i kombination.
-vardagsmotion. Jag går minst 12000 steg, varje dag. I ur och skur.
-träning. Intensiva träningspass ca 3 gånger per vecka.
-äta lite bättre, men framför allt ha koll på det som inte är mat, dvs. godis, fika, snacks osv. Det är inte måltiderna som varit boven för mig, utan allt det andra som jag stoppat i mig.

Så. Rätt små saker. Inga jätteförändringar. Men det fungerar för mig. I stilla takt, 1,5-2 kg per månad.

2008-03-20 | 08:33:17
URL: http://annesfood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)