2008-03-18 | 21:44:41

Grinig

Idag har jag haft en riktig surdag. har irriterat mig på alla och envar som råkat befinna sig i närheten. Extra irriterad blev jag när vi var i afären. hur jag än gör så hamnar jag alltid bakom idioter som inte vet hur man gör när man handlar. varuberg. krångel. Idag skulle idioterna köpa cigaretter men det dög såklart inte med de tusen sorter som fanns vid kassan, utan man måste gå iväg och hämta vid någon annan kassa. när man väl får sin sort måste men börja tveka om man ska ha den eller inte för att den är så dyr. Såklart bestod idiotgänget av tre pers som alla skulle handla varsin gång så man fick gott om tid på sig att irritera sig. Cigarettidiotens kompis verkade inte veta hur man gjorde när man la varorna på bandet, för hon var tvungen att vänta tills nästan hela bandet hade blivit tomt innan hon började lassa på. och cigarettidioten och den tredje människan i gänget visste tydligen inte att det inte finns någon regel som säger att man inte måste kolla kvittot direkt i kassan utan att man faktiskt kan gå några steg och sen kolla kvittot för att gå tillbaka om det är något som inte stämmer. och att det är schysst om man plockar i ALLA sina varor innan nästa kunds varor börjar komma eller i allafall när man bara har två varor kvar och nästa kunds varor har börjat komma nerför varubandet. nej de ville kolla kvittot hängadens över ipackningsdelen så att man knappt fick plats och låta två av varorna ligga kvar under tiden.

PMS-monstret i mig ville vråla åt alla idioterna att ta en kurs i hur man gör när man handlar men jag höll mig.

At bero på affärer och irritation föresten, en gång har jag faktiskt på riktigt hamnat efter en gubbe som betalade med 50 öringar. hna hadlade för 49 kr och allt skulle betalas med 50 öringar som han stoppade i den lilla myntautomaten framme vid kassan en efter en...
1 Kommentarer
Lina:

Aaaaaarrrrghhh!
Jag hade gått bananas! Hmm... tror inte att jag har kunnat hålla mig, utan jag har nog fällt en syrlig kommentar. ;/
Och den 50-öringsgubben - morr!

(Undrar om jag behöver Anger management? Haha!)

2008-03-19 | 06:55:15
URL: http://linasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)