2008-03-10 | 11:14:22

Nystart

Idag är det måndag och nystartsdag för mig. Går väl inte ut alltför hårt så här första dagen, men jag kan stolt säga att jag kommit igång i allafall. avvaktar med målsättning osv tills jag vägt mig, blev inget av med det idag. var uppe med tuppen, eller i allafall med min man och åt frukost vid halv sju-tiden imorse. Det blev rågfras och magfil (ni vet sån där med bra bakterier). Sen gick följde jag maken ut till bilen och tog en väldigt kort promenad upp mo tområdets centrum och lite runt och sen hem igen. hemma belv det gurka till mellanmål innan jag duschade och satte mig framför datorn. Det är sjukt svårt och segt att komma igång med uppsatsskrivandet igen efter att det legat nere en tid till förmån för alla ledsamheter som varit, så det är lite nystart på det också idag kan man säga, hålla lalla tummar ni kan för mig att jag hinner färdigt i tid. Jag har ätit en banan också, druckit en hel del vatten och ska snart ta mig en kopp te. sen blir det lättafalukorv och penispasta (ja penisformad i olika färger, maken fick i 30 årspresent av farmor och faster) med sallad.

veckans plan är att försöka komma in i rytmen äta-röra-på-sig-plugga-sova  med ett regelbundet tempo. ha rvarit lite si och så med allt under den senaste månaden.Under veckan vet jag att det kommer att bli minst två fiaktillfällen. Grannarna skulle komma över någon dag, då blir det kaffe med kanelbullar (eller te om de föredrar det, jag vet inte så noga) som jag inte bakat och så fyller min mor år på lördag och även om hon inte ska ha något regelrätt party så hoppas jag i alalfall på lite fika. ska ner på stan någon dag och köpa en fin present till henne också, något hon med bestämdhet avsagt sig men fyller man år så får man skylla sig själv. och så ska jag jobba på onsdag.



Hör väl av mig lite senare till bloggen med en uppdatering också eller nåt.
4 Kommentarer
Emma:

Är ju bra att du är igång lite smått! :)

2008-03-10 | 12:26:43
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Karolina:

Tycker också att det är bra att du kommit igång - ta det i den takt som känns bäst för dig. :)
Kram!

2008-03-10 | 13:02:42
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Veronica:

Hejsan. Hoppas att du får en bra dag och lycka till med allt :)

2008-03-10 | 13:06:05
URL: http://draken77.blogg.se
Anna:

Tack alla! Känns skönt att börja försöka att vända på den har situationen lite nu, för att komma framåt så måste jag göra en satsning på mmin fysik. jag vill inte sitta här om ett år och känna samma sak inför min kropp och hälsa som jag känner nu utan hoppas ju på att saker ska ha gått framåt poch då måste jag jobba för det också, ananrs händer det ju inget.

2008-03-10 | 14:48:29
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)