2008-03-11 | 19:01:28

Regelbundet

I morse vaqr jag trött. väldigt trött. jag hann knappt vakna innan jag somnade igen. Nu när jag vet att det inte är järnbrist jag har så måste jag försöka få reda på vad det är istället. Ska avvakta några veckor och se om det går över om jag äter regelbundet och motionerar regelbundet och sover regelbundet och om infektionen har gått helt ur kroppen (vilket den borde ha gjort eftersom jag åt sista antibiotikan igår). men jag får helt enkelt försöka införa mer regelbundenhet i mitt liv. Tror i allafall att jag hur som helst skulle må bättre då. och hjälper inte det så får jag gå till doktorn och be om lite mer prover verkar finnas massor av orsaker till trötthet. Å andra sidan kanske det inte är konstigt att jag är trött, så mycket som har hänt på sista tiden. men jag kan inte skylla på det heller, för jag var trött redan innan, och har varit trött av och till i flera år. en sak som jag funderar över är varför man alltid är piggare på jobbet än hemma och varför det är lättare att gå upp på morgonen om man vet att man ska iväg och jobba än om man vet att man ska sitta hemma och plugga?

har funderat på att testa något uppiggande från hälsokosten, någon som har några bra tips?

3 Kommentarer
Emma:

Det hära Rosenrot ska ju verka uppiggande har jag hört, men jag vet inte om det funkar!

2008-03-12 | 09:57:13
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Malin:

Skulle precis också skriva rosenrot! Har hört många som blivit piggare av det! Även om det kanske mest är placebo är det nog värt att testa :)

2008-03-12 | 16:40:23
Anna:

kanske man skulle testa, jag köpte något annat när jag var på ICA sist, nåt man dricker men jag tycker inte att det hjälper och uack vad äckligt det var. Får skriva mer om det i ett blogginlägg senare.

2008-03-13 | 16:09:25
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)