2008-05-30 | 14:11:56

14 kg från rekordet

Föresten, kom på en sak häromdagen. Om amn räknar från när jag var som tyngst och det var för några år sedan (exakt när minns jag inte, men det kan ha varit 2005 eller 2006), så väger jag numera i14 kg mindre än det...när man inte kan skynda snabbt så får man smyga långsamt :D

sist jag var nöjd med min vikt var 2003.


Ibland när jag känner mig nere över vikten tröstar jag mig med att "det här är min sista sommar som tjock". jag säger det till mig själv som om att det är sanning och så tror jag på det.

senh är det inget fel på någon som är tjock, det är inte fult elelr så men jag mår inte bra av att vara det.

Så alal ni som är tjocka och nöjda: Grattis! och alla ni som tittar snett på tjcoka och automatiskt tänker att de är missnöjda med sig själva. ni har fel, jag känner flera snygga kurviga tjejer som är jättenöjda med sina kroppar och som mår bra, är friska och allt sånt där. men själv är jag inte nöjd och är mest trött och nästan alltid sjuk, det har väl inte så mycket med tjockheten att göra som med min livsstil kanske, och för att jag har en annan bild av hur jag vill se ut eftersom att jag har varit på en nivå då jag var nöjd med mitt utseende och mådde bra, och den nivån har nu passerats med flera andra nivåer, men jag är påväg tillbaka dit. svamligt kanske, men jag har druckit kaffe så då blir det så... :D

nu ska jag dricka mera kaffe och sen ska jag packa en låda med prydnadssaker och städa badrum, arbetsrum, kök och toalätt ,tvätta en tvätt och gå ut med lite papper ocyh glas till sopsorteringen.
2 Kommentarer
Karolina:

Jag trivs ju inte alls som tjockis - som jag sagt tidigare så känner jag mig instängd i en fatsuit och det är inte alls så roligt. :(

Men jag hoppas (och tror) att vi båda kommer att vara nöjda & glada en dag, med de kroppar vi kommer att skapa! :)



Kul att du är tillbaka i bloggen! :)

2008-05-30 | 21:53:04
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Håller med. Tycker inte heller det är fult att vara tjock. Men jag kände mig inte som mig själv med 20 kilo plus. Har man legat rätt stadigt på en vikt sedan man var 18 så blir det ju ganska chockartat att gå upp så pass mycket som jag gjorde på 2 år.



Nu har jag ju gått ner större delen av övervikten. Men det är ju en bit kvar. Men när sommaren är slut SKA jag ligga på normalt BMI. Går trots allt efter den skalan.

2008-05-31 | 12:45:31
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)