2008-05-30 | 13:34:47

Anna har en plan...

man skulle kunna kalla mig för Sickan, för jag har en plan!


Eller i allafall så börjar en plan ta form i mig. jag gör snart gå-ner-i-vikt comeback här på bloggen,måste bara få lite mer ordning i livet och lite mer struktur innan planen kan sättas i verket.

jag vägde mig en dag, "bara för att kolla" och skådade att jag faktiskt vägde mindre än sista kollen och därmed har gått ner 5 kg sedan starten första januari...inte illa pinkat. Risken finns dock att vågen kommer att peka lite uppåt efter nästa vecka, min mamma ska komma hit, och även om dagarna till stor del kommer att bestå att städning, bärnade och fyllande av flyttkartonger så kommer det att bli i allafall minst ett restaurangbesök på fina restaurangen här i stan (mamma fick ett hemmagjort presentkort på det i födelsedagspresent) och minst ett besök på IKEA-restaurangen med tillhörande gratis kladdkaka (hyresgästföreningens erbjudande, vem kan tacka nej).

Sen sist:
* jag har blivit en riktig kaffedrickare, nu är det inte bara ibland utan regelbundet och nästan på tvång
* jag och min man har börjat "ta oss ut" i verkligheten igen, promenerar lite ibland, sticker ner på stan och fikar, försöker träffa folk igen och vara som vanligt
* jag har blivit mfrisk frånb alla urinvägsinfektioner och sånt som plågat mig, är fortfarande lite förkyld men det verkar snararae vara regel än undantag
*har hittat mina drömmars motionscykel,  och råkar till och med ha råd att köpa den, men vet inte vart man skulle ställa den om man köpte den, men herre J vad jag vill ha den.
*Har genomfört ett vårrus, inte på bästa tid men ändock, kommer ett separat minlägg om det senare.
*står mitt uppe i flyttartagen
*min kära mamma kommer huit på söndag och stannar förhoppningsvis hela nästa vecka, hon ska hjälpa oss med packning och flyttstädning (vi har förutom vår egen två flyttar till från våra döda fäders respektive hem att fixa så det är därför vi behöver den extra hjälpen och min supersnälla mamma har själv erbjudit sig att ställa upp)
*jag som vanligtvis är en riktig ensamvarg har blivit otroligt sällskapsjuk och längtar efter alla vänner och har fått det jättesvårt att vara själv hemma


Närmaste framtiden:
*Jobbar lördag och söndag
*kompis 40-årsfest på lördagkväll (och så börja jobba kl 6 på söndag morgon, Godmorgon hette det va?)
*mamma anländer söndag eftermiddag


ja men min finfina plan då? mer om den kommer någon annan gång!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)