2008-05-05 | 18:43:41

Hemklickat

      

Jaha, här tänkte jag ju göra ett inlägg
om vad jag shoppat på H&M.com men bloggen vill inte ladda upp bilder. Arrgh. Jag får återkomma!

UPPDATERING: 6/5-08 14:28
Funkar det nu då?
Bloggen är ju flyttad till den nya portalen så det kan ev. finnas vissa buggar med bilder & sånt.

Linne x 3 - Baslinnen för 59,50:-/styck. Dom här brukar ju bli sladdriga efter ett par tvättar, men dom funkar finfint ett par gånger i sommar i alla fall. Försöker dessutom addera färg i min annars extremt svarta garderob, så jag börjar lite smått med brunt, lila & turkos (men den är inte så turkos, mer gråblåturkos).

Linne 2-pack - Jag har inte fått dessa än, men har beställt dem i brunt & vitt. Sitter dom okej så funkar dom ju att ha under en tunn kofta/cardigan - forget it att jag tänker visa mina tjockisarmar i dessa linnen... ;)

Randig topp - Tjockisar kan visst ha randigt! (Men det beror ju på ränderna & färger.) Tog denna i L och visst, den sitter tajt men eftersom jag är på väg ner så tar jag hellre en för liten än en som blir för stor direkt. 149:- kändes okej för denna.

Cardigan/Kofta - Från L.O.G.G. Ha, den här var ju ett jäkla skämt. Supersnortajt! Synd, för jag ville ha en kortärmad tunn kofta och gärna i en annan färg än svart eller brun. Jakten fortsätter...

Ballerina med peeptoe - Röda på bilden men jag köpte svarta. Klickade hem dessa tidigare i vår och dom skorna var inte alls bekväma, men jag tänker att det kanske var något fel på just det skoparet... Vi får väl se. Sitter dom som trånga as när jag får dem så skickar jag tillbaka dem. Igen.

Det kom även en annan cardigan med i paketet, men den är tydligen slutsåld i webshoppen för jag hittar den inte. Den kunde jag få på mig & få igen, men den var lite väl tajt och dessutom alldeles för kort.

...det var väl det!
Ja, just det - jag fick ju förhandskatalogen av höstmodet idag, haha! Redan liksom... Men, jag skickade iväg en beställning i den också alldeles nyss. Kläderna kommer i augusti (om man har tur, H&M är ju lite sega och brukar dra ut lääänge på leveransen, iaf för mig...). Det blev ett par jeans (BiB), två linnen (BiB), en topp (BiB) och två tröjor (BiB) samt en väska + att man får en fleecejacka på köpet (jag tog en vinröd istället för svart, heja mig!). Utbudet var rent ut sagt skitdåligt för oss tjockisar och det var inte mycket nytt förutom ett par jeans som såg snygga ut i katalogen, och så var det en kofta i grått men den kostade 398:- och det var lite för saftigt för den tycker jag. Annars är det samma gamla vanliga, linnen, toppar, blusar, en ulljacka, stora koftor och sånt. Tråååk.

Nu: lösa korsord på balkongen!
1 Kommentarer
Fia:

Vill se ju! Va det nå nytt? Tipsa mig NU!



puss gumman!!

2008-05-06 | 11:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)