2008-11-12 | 14:08:09

Annas dagar

jag är fortfarande förkyld och har fortfarande ont i halsen. Det går i vågor, ibland blir det lite bättre, men inte bra och ibland blir det som igår då jag knappt orkade stå upp. måste få en tid på vårdcentralen snart, jag kan ju inte ha det så här, jag har inte tid elelr tålamod till det alls.

var hundvakt i förrgå till min kompis hund Atlas. Det var jätteroligt. Fick mig att minnas hur mycket man rör på sig när man har hund, mina grannar såg nog mer av mig den dagen än vad de gjort på hela tiden vi har bott här :D påminnde mig också om vilken fin park vi har bara ett stenkiast bort, måste börja gå där oftare.

Helgen har gått i inredningens tecken, det har satts upp hyllor och ambitiöst klädde vi även en ful bordskiva på ett litet bord med tyg. men mycket återstår innan det här kommer att kännas som ett riktigt hem, i arbetsrummet ronar fortfarande en stor hög med kartonger med saker som ännu inte fått någon plats, gardiner existerar bara i köket och i soffan som tillfälligt står i sovrummet sedan ett halvår tillbkaka eller nåt ryms ungefär 1,5 person...

men vi är på väg i allafall.

pointsräknandet går fortfarande bra, fast jag är lite sur över att det är helt omöjligt att räkna ut hur många påoints det är i typ 2 halstabletter, man kan få veta per påse, men jag äter ju inte en påse om dagen utan kanske 2-4 halstabletter på kvällen upplösta i en kopp te...

jag är förvånad över mig själv att jag varit så duktig att skriva upp allt. Det kommer dock att bli lite svårare vid några tillfällen framöver då vi ska på två stekmiddagar, jag ska på en fest där jag inte vill sitta med pennan i högsta hugg och skriva upp och förkjlara för alla vad jag håller på med och så ett julbord med släkten (men då tänkte jag försöka tänka till lite före, räkna ínnan på vad jag tror att jag kommer at äta för att sedan korrigera det i efterhand). Sen blir det väl någon advetsfika också, något jag också måste kolla upp innan så att jag kan hålla mig inom mina "ramar". imor
2 Kommentarer
Lina:

Men borde det inte gå och räkna ut antal points genom att dela eller något? Om man delar på hur många det är i en påse (hur många det nu är i en påse, i snitt) så borde det gå att få ut på ett ungefär? Men det kan ju inte vara så många points då halstabletter är sockerfria (väl?)?



Hoppas att du mår bättre snart & kryar på dig! :)

2008-11-12 | 19:07:42
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

tack. Frågade min konsulent idag och hon tyckte att jag skulle pricka av för en hel påse en dag och sen äta på påsen resten av veckan med gott samvete. nej per halstablett kasn det inte bli så mycket, min påse innehåller 2,5 points ungefär, och kanske 40 tabletter...

2008-11-13 | 13:56:25
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)