2008-11-03 | 14:18:51

Frustration

Snacka om frustrerande jävla halsont. det gör bara lite lite ont. hade tänkt att gå och träna idag, men nojjig som jag är så ringer jag sjukvårdsupplysningen och frågar om det är okej och skojbromsarna där borta (som gör sitt jobb väldigt bra och är jättetrevliga för övrigt, skönt att man kan ringa dem) säger att de avråder mig från att träna så länge jag har ont i halsen. Till saken hör att mina halsont kan pågå i månader, ett år räknade jag ut att jag haft ont i halsen säkert ett halvår av det året om man la ihop alla halsonten. och jag som var så glad över att jag kommit igång med träningen och allt...

Ska gå till gymmet idag i allafall tror jag, även om jag inte kan träna själv så kan jag ju i allafall peppa min kompis, och så kan jag få promenaden dit  i allafall och så kanske jag kan snika åt mig att träna lite teknik utan vikter på några av maskinerna jag tycker är svåra med tekniken, det kan väl inte vara farligt i allafall att lyfta armarna utan motstånd, det gör jag ju till och med när jag går och handlar. Tycker att det är viktigt att bevara tiden som är avsatt för träning också, och få in rutinen att gå dit, för annars kanske det går som förut och jag tappar motivationen att träna för att jag inte varit på gymmet på 100 år.

jag har testat echinagard och jag har testat kanjang, jag har druckit te och vilat till förbannelse, jag hinkar vatten, jag har tagit c-vitamintillskott, ätit alla möjliga anioxidantrika frukter och grönsaker, ätit massor av apelsiner (men har märkt att jag får MER on i halsen av att äta dem)...

vad kan jag göra mer? jag vet att man inte kan bota en förkylning, men man kanske kan snabba på den lite? i vanliga fall brukar det hjälpa med kanjang, men inte den här gången, och echinagard blev jag mest illamående av tycker jag, därför slutade jag förtidigt.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)