2008-11-04 | 13:26:00

Vägning - 4 november

Vägning - 4 november: -0,55 kg
Total viktminskning sen 1/1-08: -8,45 kg
Nästa vägning: 2 december

JAAA! Gött är vad det är!
Speciellt eftersom jag hela tiden tror att jag har gått upp... Det kanske sitter psykiskt? Att jag tror att jag väger mer? Eller om det är en rädsla för att ha gått upp som jag maskerar med att tro det, så att jag inte ska bli så besviken om det nu skulle vara så att jag faktiskt hade gått upp?

Jag har märkt på vissa klädesplagg att jag har gått ner men det är fortfarande knepigt med storlekar. På vissa kläder kan jag ha L, andra 46/48 medan jag från andra märken/kedjor måste ha 54. Märkligt? Ja! Men visst, det handlar mycket om material och passform - och man ska inte stirra sig blind på storleken... men det är svårt att låta bli också.
T.ex. är min vinterjacka (som är ca 2 år gammal tror jag) för stor - den känns i alla fall stor och bylsig. Vissa toppar sitter liiite bättre medan en del kläder stramar. Very strange. Well, well.

Nu ska jag arbeta vidare på mitt CV och försöka göra det snyggt.
Ska på jobbmässa på torsdag så vem vet, jag kanske måste dela ut ett eller flera?
6 Kommentarer
Emma:

Jippie! :D



Ja det där med storlekar är ju skumt. Köpte ett par sommarbyxor från Ellos i strl 42, passade och tom något lösa. Köpte ett par andra från H&M i samma storlek och de satt nästan tight. Sen köpte jag ett linne från H&M med som var för stort i strl 42 och ett annat liknande från ellos... som var för litet.. haha. Knäppt.

2008-11-04 | 14:26:02
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Lina:

Emma: Det är VÄLDIGT konstigt tycker jag!

Är det verkligen så olika från butik till butik, katalog till katalog? Det borde inte vara så... Fast H&M har alltid haft konstiga storlekar tycker jag. :/

2008-11-04 | 15:05:52
URL: http://linasliv.blogg.se/
Emma:

Ja HM varierar sig ju asmycket beroende på plagg... och om det t.ex är LOGG eller "vanliga HM osv. På ellos tycker jag att josefssons-kläderna brukar vara lite mindre i storlekarna också än övriga ellos

2008-11-04 | 22:30:31
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Lina:

Emma: Jag kan bara hålla med!

"Vanliga" H&M upplever jag som mindre medan jag kan ha vissa plagg i XL från L.O.G.G. - speciellt bastoppar & linnen.

Josefssons tycker jag också är små, ungefär 1-2 storlekar mindre. Ellos Plus däremot har stooora kläder, mer tält än passform. :/

Och Haléns är normala tycker jag, förutom South (ett av deras märken) som är generösa.

Åhléns plus-kläder är också generösa, deras 50/52 är mer som 54.



Så, ja, det är väldigt varierande! :D

2008-11-05 | 06:37:28
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Grattis grattis!!!



2008-11-06 | 09:33:41
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna: Tack! Och grattis själv! ;)

2008-11-06 | 17:21:10
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)