2008-11-20 | 13:44:25

Viktväktarvägning 3 20/11 2008

Viktväktarna:
start: 29/10 2008
Vägning nummer (from veckan efter start): 3
Viktminskning denna vecka (sen förra veckan): Ingen. Istället blev det en viktökning. +0,5 kg.
Viktminskning totalt sen viktväktarstart: 3,0 kg.
Viktminskning totalt sen bloggstart 1/1: 7,0 kg.
Nästa vägning: nästa veckas möte.

kommentar: Det blev som jag fasade för. jag hade gått upp. Så det var ju tur att jag njöt så mycket av min "seger" förra veckan för det fanns inget skäl att jubla den här veckan direkt. lätt fånget, lätt förgånget. Positivt dock att jag inte had egått upp mer, jag ligger fortfarande inom gränsen för att med gott samvete kunna tycka att min klisterguldstjärna fortfarande "gäller" och att jag arbetar mot nästa mål, att få nästa stjärna. det är ju inte så att de tar av en stjärnorna, men ni vet, i mitt eget psyke så vill jag att de ska gälla för att kunna arbeta mot nästa delmål. Det var en väldigt intressant lektion idag, så pass intressant att jag tänker ta upp den i ett separat blogginlägg. kanske borde jag göra då varje vecka, ta upp det ämne mötet handlat om, det kanske får mig att verkligen fundera över det som sagts, och så kan ni kloka som läser komma med era kommentarer.
1 Kommentarer
Lina:

Äsch, vad tråkigt. :(

Men det är nya friska tag som gäller! Jag vet hur beslutsam du är och du är snart back on track! :D

2008-11-20 | 17:07:05
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)