2008-10-07 | 12:33:50

Minus, minus, minus!

Vägning - 7 oktober: -0,85 kg
Total viktminskning sen 1/1-08: -7,85 kg
Nästa vägning: 4 november

Jag är mer än nöjd! Det går ju neråt och det är så jäkla kul!
Den här månaden har jag inte ansträngt mig särskilt mycket, utan jag lunkar på med mina rutiner med bra mat, mindre socker och vardagsmotion. Dock har motionen varit dålig denna månad, jag hade ju min sega förkylning i över två veckor så jag "skyller" lite på den.
För övrigt har jag lite ont i ryggen och har fått någon form av urinvägsinfektion, det svider i alla fall när jag kissar - så jag dricker tranbärsdricka och håller mig varm. Förhoppningsvis går det över, har självbotat förut med bra resultat.

Inlägget om operationen kommer så småningom ifall någon undrar. Och det här med GI känns inte aktuellt just nu. Jag tror nog att jag får skjuta på det - ska jag testa GI vill jag ju göra det ordentligt. Fick massa härliga recept av Emma, så jag kommer med all säkerhet att smygtesta något recept snart!

Jag hoppas att kallelsen till kirurgen kommer snart. Ibland tänker jag inte alls på att jag går omkring och väntar, och ibland tänker jag på det flera gånger om dagen. Men jag gör ju i alla fall nytta under tiden jag väntar!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och sova bort en timme eller två...

4 Kommentarer
Emma:

Härligt!! Du har ju en stadig neråtkurva :) Och GI-recept kan man ju laga ändå även om man inte äter enligt metoden till fullo så att säga! =)

2008-10-07 | 13:06:51
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Lina:

Emma: Tack! :) Ja, och det känns väldigt bra att det går sakta men säkert neråt. Precis som det ska vara för min del tydligen. :P

Exakt! Och tro mig, jag kommer att testa... såg några köttfärsbiffar som såg smarro ut! :)

2008-10-07 | 18:24:30
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Du är ju jätte bra-a, du är ju jätte bra-a tralalalal-a" *sjunger och är glad för din skull"

2008-10-08 | 14:36:37
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna Tack sötstrumpa! :D

2008-10-08 | 18:12:33
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)