2008-10-30 | 20:36:08

Rapport från viktväktarna

Skulle ju rapportera, men var så trött igår efter att jag kommit hem att jag inte orkade, har varit lika trött idag, sjukt trött, kanske är det förkylningen? jag var så trött så jag nästan började gråta när jag lagade mat... typ

ja vad ska jag säga, känner inte att jag hunnit få så mycket uppfattning än, man fick komma in och registrera sig, registrering + veckoavgift kostar 220 kr, men jag hade en kupong från deras hemsida så då kostade det 120 kr istället. man fick fylla i lite papper, om hur lång man var och sånt, och så fick man lite material om deras program (bland annat en checklista som ska fungera som matdagbok när man räknar points) och så fick man väga sig (bakom en skärm, ingen som såg eller hörde vad man vägde), och till min stora sorg måste jag be Karolina att ändra mitt resultat från "gått ner sen 1 januari" till 4 kg (visst man fick väga sig sent på dagen med kläderna på, men ändå, jag kan inte längre bluunda för att jag gått upp lite sen innan semestern, men jag kommer igen, var så säker). Konsulenten satte en 10% nedgång som delmål 1 för mig. Sen var det möte och vi pratade om fisk och det blev en hel del matprat och jag blev jättehungrig. Efter lektionen fick vi nya stanna kvar för en genomgång av viktväktarprogrammet. Inget sektigt än så länge, men jag är inte helt övertygad, men tänker ändå göra mitt bästa för att testa det här, så det får bli en period nu med att gå dit en gång i veckan, väga sig, betala 120 kr, räkna points och se om det funkar. En bra början skulle väl vara att klara av det första delmål senast nyår och kunna skåla in det nya året och känna att något gott hänt detta år.

Sen jag var medlem sist (brevkursen, kan det ha varit 2000-2001 någongång????) så hade det ändrat sig på det sättet att det finns något nu som de kallar för duoval vilket gör att man ibland kan få slippa mäta och exakt väga det man äter utan man får av vissa livsmedel "äta sig mätt" för ett visst antal points, och det är ju bra, speciellt när man blir bjuden på mat någonannanstans.

Vi får se hur detta går, jag har startat viktväktarprojektet med ett helt annat sinnelag än förut, förut skulle jag nitiskt ha oroat mig för att inte kunna äta det och det och nitiskt räknat varje smula, numera känner jag mer att, man får ta det dag för dag elelr vecka för vecka, och äter jag tårta och inte kan räkna pointsen i den någon dag så ska inte det vara hela världen så länge det är bra på det stora hela, jag hoppas att den typen av engagemangsnivå räcker. jag vill främst lära mig äta rätt mängd av olika saker och kunna äta allt men inte alltid och slippa ha dåligt samvete över maten.

idag började jag räkna points. har tre kvar som jag tänkte äta upp nu i kväll. MUMS :)

Längtar efter att träna, hoppas att halsen ger sig snart! Gick i alalfall en promenad på ca 30 minuter igår, tjejen jag tränar med skulle träna efter viktväktarna så jag följde henen till gymmet.Sen köpte jag chokladmuffins och glass på vägen hem från MC Donalds, som vi åt på kvällen.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)