2009-04-08 | 21:09:30

Anna upptäcker matlagning

Idag köpte vi oss ett paket styckförpackade 10 grams 70% chokladbitar och jordgubar. Efter maten åt vi jordgubbar som vi stuckit små bitar av chokladen i, behövdes bara 10 g (1,25 points) och det blev upergott till kaffet. Tänk att man kan smarra till det med så lite. Har ställt förpackningen med övriga chokladbitar högst uppe i ett skåp, ska bli spännande att se om jag klarar av att ha den hemma eller inte. konstigt nog så känner jag inget direkt begär till den än, jag som fixerat bara brukar kunna tänka på godis/kakor/glass om det finns hemma, det känns bra faktiskt. jag fick min bit och känner mig nöjd. jag har points över så det räcker till mer, men jag vill inte ha, och det känns ännu konstigare...jag är så ofta mätt och NÖJD nuförtiden, och jag äter så mycket god mat, mycket godare än innan viktväktarna och ser någon på jobbet min mat tror jag inte att der kan ana att det är "viktväktarmat" ens. Igår lagade vi en rätt med bland annat pasta och kidneybönor och smält ost...8 points för en mycket god och mättande portion...häromdagen gjorde jag en jöättegod tonfiskciabattasmörgås till lunchlådan, en annan dag blev detvärldens godaste fisk med potatismos...det är roligare att laga mat nuförtiden. jag har aldrig gillat att laga mat förut, mer tyckt om att äta den än att laga den...men nu så slänger jag ihop än det ena än det andra och tycker att det är roligt...det trodde jag aldrig att jag skulle tycka.
2 Kommentarer
Lina:

Visst är det kul att hitta glädjen i att laga mat? Speciellt när den smakar så gott och är bra för en samtidigt. Jag vet att VV har jättegoda recept, har testat många - och jag använder fortfarande en hel del av dem.

Bl.a. en jättegod lövbiffsgryta - kan ju lägga in receptet någon gång! :)



Och den här känslan att vara nöjd är så skön! Istället för känna sig stinn och fylld som ett påskägg så har man en skön mättnadskänsla.

2009-04-08 | 21:21:22
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

ja det känns till och med lättare att laga iordning något själv än att köpa färdigt...jag fattar inte vad som hänt med mig :D

2009-04-08 | 21:35:40
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)